Egentligen har jag två frågor.

1) Vi behöver tre inbyggda garderober bredvid varandra i vår hall. Är det någonting man kan köpa på IKEA eller byggvaruhus (har sökt utan att hitta något)? Eller hur gör man?

2) Skall dessutom lägga nytt golv i hallen. Oljad ekparkett av klickmodell. Skall jag lägga golvet innan jag fixar dit garderoberna. Eller är det bättre att göra tvärtom?

Tacksam för svar!
 
Hej.

Vad menar du med inbyggd garderob? Om det är en garderob som sluter tätt mot tak så finns det på t.ex IKEA. Man får helt enkelt hitta en passbit att sätta runt. Om det är mer inbyggt än så så blir det nog klädkammare eller "dressing room"

Hur som hels så hade jag lagt golvet först över hela ytan.
 
Tack för svar. Ja - jag menar en garderob som sluter tätt mot tak. Så du menar att jag kan ta vilken garderob som helst, och sätta passbitar ovanför?
 
Ja om det är ok för er. Så har jag gjort både övan garderober och över överskåpen i köket för att slippa "dammsamlare";-)
Jag körde senast med IKEA's PAX system men fik då kapa av lite då de var för höga. Passbitar gjorde jag av någon extra dörr eller täckskiva, beroende på vad man vill ha.
 
Ok. Kanske en dum fråga: Men hur får du skåpen att verkligen bli fast monterade i rummet? Fäster du dem på något sätt i golv/tak? Och vad fäster du passbitarna i? Som sagt - kanske en dum fråga - men jag är nybörjare på det här...
 
Jag har gjort lite olika. Har dock fäst alla skåp/garderober på ett eller annat sätt. Oftast med ett litet vinkelbeslag.
Passbitarna har jag oftast bara limmat mot ett par klotsar som har satts på skåpstommen.
 
Allt över 140 ska väl fästas i vägg. Tänk vad lätt man välter en garderob eller byrå med utdragna lådor. Ett litet barn blir lätt pannkaka.
 
Jag har skruvat garderoben i väggen.

Passbitarna har jag skruvat fast inifrån garderoben
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.