Åkt och kollat på kostnad för isolering och lite annat inför en renovering och inredning  nu.

* Jaha, fick ni tag på det ni skall ha?
- Köpt 3 liter mjölk.

* Köpte du ingen isolering?
-Duh, Jag får plats med 2 förpackningar i bilen behöver 35st.

* Nja inte behöver du så mycket kanske 10-15 st.
- Mmm, 96+48kvm*2 eller 3 beroende på tjockleken delat med kvm innehållet lite beroende på.

* Skall du verkligen kosta på 700kr bara för att få det hemkört.
-!

* Du kan väl inte börja förräns det är sommar?
- Nja vi har fortfarande tak på huset...

O.s.v.

Alltså man behöver gipskivor säkerligen över 30st, spånskivor, reglar, golv, element, rör m.m. Man måste tänka igenom hur man vill ha det.

*suck* Det är bara snika in till K-Rauta och ta kundvagnen ut genom dörren till bilen. Så är det klart när man kommer innanför dörren hemma.

Är helt säker på att det kommer höras mer saker.
 
??
 
Charta77...jag hänger inte med alls...heldum kanske men kan du förtydliga inlägget lite?
 
Det låter som kommunikationsproblem mellan makar.....

;)
 
:) Ha ha.....och Charta77 är alltså en kille då........hmmm vad är sensmoralen här?!
 
Det verkar som så att Charta är man. En man som är lite irriterad att frugan inte förstår att han inte fick plats med 35 förpackningar isolering i familjebilen. ;) Frugan verkar ifrågasätta att han kostade på en transport av dem.

Ja, det är bara min tolkning av det något kryptiska inlägget. Som sagt, jag kan ha fel.
 
galento
Robert_Maria skrev:
Det verkar som så att Charta är man. En man som är lite irriterad att frugan inte förstår att han inte fick plats med 35 förpackningar isolering i familjebilen. ;) Frugan verkar ifrågasätta att han kostade på en transport av dem.

Ja, det är bara min tolkning av det något kryptiska inlägget. Som sagt, jag kan ha fel.
Skulle det vara som Robert_Maria tror får man vara oerhört tacksam att man inte hör såna saker från sin fru. ;)
 
Skönt att det var fler som inte begrep det där!!
Jag försökte verkligen och undrade om det var jag som var trög... ;)
 
heh... fattade direkt... betyder det att jag har det dåligt eller ;D

för att rätta till mitt problem tvingade jag upp min sambo på vinden med mig för att skotta ut gammal sågspånsisolering... efter 80 fyllda säckar hade vi kommit halvvägs (men inte fått ut säckarna därifrån eller nåt)... dagen efter fick jag tillåtelse att ringa firma som sög ut isolering ;)

sen den dagen är allt MYCKET lugnare...

man är inte kaxig med gasmask/dammfilter / glasögon på en vind då solen ligger på
 
Jorå, kanske var lite kryptiskt. Var lite trött den helgen.
Tiggre, Robert_Maria förstod rätt iaf.

Blandade ihop priserna lite frakten för hemkörning var endast 75kr. 700kr var kostanden för att åka själv till Byggmax (släp och bensin), Åkte dit, med släp, idag och sparade många pengar på det men det är en helt annan historia.
 
Mer gåtor! Den här löste jag inte, men har försökt... Som alltid är det sååå självklart efteråt!
 
Det var ett dyrt släp :surprised:
Eller det kanske var billigt :-/
 
DragonLady skrev:
Det var ett dyrt släp :surprised:
Eller det kanske var billigt :-/

Beror nog på hur långt man har till byggmax... och hur stort släp man behöver för att få plats med 35 förpackningar rockwool eller liknande (får det plats på ett vanligt OK-släp ?)
 
Jag förstod på direkten :)
Alla möjliga och omöjliga personer kommenterar både det ena, andra och tredje när man bygger....
 
Svärfar brukar ha en del skumma funderinagr och kommentarer ibland..

Då går vi in på detta forum och visar att jag har rätt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.