Är det någon här som har koll på vad denna serie av strömställare heter, tillverkare eller annat som man kan använda när man frågar Herr Google? http://www.byggfabriken.com/sortiment/strom/stromsystem-porslin/
Jag tycker verkligen att de är snygga men vill hitta dem till ett bättre pris än vad byggfabriken, Qvesarum, Gysinge etc kan erbjuda. Hittade ett inlägg här på byggahus som tipsade om manufactum.de och visst, priserna ser bättre ut men min skoltyska är inget att hänga i julgranen och jag kan inte se något tillverkarnamn där heller...
 
Både riktiga gamla brytare och nyproducerade är dyra var man än söker dom men kolla efter ELJO Renova om du inte gjort det än.
 
Jo jag har tittat lite på Renova serien men det är inte riktigt samma känsla i dem. Dock ligger de som god tvåa efter serien-i-porslin-som-inte-tycks-ha-något-namn.
 
W
Detta har varit uppe massor av gånger tidigare så sök lite så får du ännu mera tips.
De görs av http://www.manufactum.de i tyskland och söker du på porzellan på deras sida får du vad de söker. Det är mycket billigare att handla därifrån. Ett vägguttag tex kostar 13 Euro. Har handlat allt till huset därifrån och det har alldrig varit några problem. Har nog köpt 150 olika elprylar där senaste åren.

Eljo's renova serie e rent skit i jämförelse, de skulle jag aldrig ta i med tång ooh absolut inte ta in över tröskeln där hemma.
 
De tillverkas alltså av manufactum, de är inte bara ytterligare en återförsäljare? ...och problemet var ju som jag beskrev initialt att min tyska inte tillåter att beställa elektronik. Lite irriterande att denna serie strömställare inte finns på manufactums engelska sida, manufactum.com.
Nå, om detta är vägs ände får jag väl ta o kolla vänkretsens tyskakunskaper.... :)
 
W
Kan absolut ingen tyska förut ordet Bier men det e ju inga problem att beställa ändå.
Hittar du billigare sida så säg till för ingen annan här inne har gjort det. (som de har delat med sig av i vilketfall).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.