Vad jag förstår följer det bara med ett batteri. När det är slut har du tre oanvändbara maskiner tills det är laddat. Personligen ser jag inte samma behov av batteridrift på sticksåg och slipmaskin som på skruvdragare, men så har jag aldrig haft det heller. Billig skruvdragare har jag klarat mig länge på.

Erik
 
Man kan köpa tillbatterier.
Det lockande är ju att skruvdragaren endast kostar 1599, så de andra är ju mest bonus...

MVH/
 
Nog för att jag gillar batteridrivna elverktyg, men en batteri-slipmaskin är jag skeptisk till.

:S
 
Om man vänder på det hela och dessutom tittar på att det enda batteriet som medföljer är ett 1,4Ah. :(

Komplettera de tre maskinerna så var och en får en egen laddare.
Komplettera med 5st 2,4Ah batterier så varje maskin har två batterier.

Då är man uppe i nästan 9000:- eller ca: 3000:- /maskin och då är det ju inte billigt längre. ;)

Det låter ju som ett bra pris men om man som sagt jämför med vad man får när man köper proffsmaskiner (då alltid laddare och två batteri följer med) så är det ju faktiskt inte så billigt egentligen.

Ett litet 1,4 Ah batteri klarar man sig inte speciellt långt med kan jag säga så personligen skulle jag aldrig lagt pengar på något liknande... tyvärr.
 
Välj ut den typ av maskin som du har mest nytta av och lägg alla pengar på den, annars har du bara en samling halvkassa maskiner.
 
Stefan N skrev:
Välj ut den typ av maskin som du har mest nytta av och lägg alla pengar på den, annars har du bara en samling halvkassa maskiner.
För att klargöra mitt inlägg så var det lite det som jag syftade på med. ;)
 
För att vara en 18V maskin är den rätt så svag med bara 37,5Nm.. Köp istället den billigaste Makita eller Hitachidragaren med 14,4V Li-ion och du får minst 10Nm mera, 2 batterier på 3Ah dessutom.. Men om du nu behöver alla de 3 verktygen och bara har 2000kr att röra dig med så har du nog inte så många alternativ.. Jag köpte en Ryobi One grästrimmer i somras med det där batteriet och jag måste säga att den har varit superb.. Det räcker till att driva trimmern i ca 30-40 minuter och laddar på mindre än det, men det bästa av allt är att hela trimmern väger MYCKET lite och inte är det minsta tung att släpa runt på.. Min sambo gillar den skarpt och hon har trasiga axlar från att ha jobbat i vården i 17 år..
 
Batteriet till min gamla Clas Ohlson skruvdragare för ett par hundra började bli lite trött så jag skulle köpa ny. Jag föll för Ryobi skruvdragare/borrmaskin 18v http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152537470 bl.a. för att man för några hundra till kunde köpa en vinkelslip som man kunde använda batteriet till.

Jag gjorde ett felköp tyvärr. Skruvdragaren är egentligen för stor och tung för att skruva med och borra med den (eller borsta med den som jag använt den till) är den heller inte bra till. Knappen är för hård för att kunna köra kontinuerligt (i alla fall längre än att skruva en skruv). Jag orkar helt enkelt inte hålla knappen intryckt. Jag har funderat på om greppet är för stort så jag inte kommer runt riktigt med pekfingret. Hade inte det problemet med min gamla maskin.

Vinkelslipen har jag inget att klaga på men den förbrukar batteriet på ett nafs. Att slipa/skrubba orkar den inte många minuter innan batteriet är slut.

Så för mig var detta inte ett toppeninköp. Skulle jag köpa igen hade jag satsat på andra grejer.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.