För inte allt för länge sen (max ett halvår) såg jag en plommonfärgad soffa när jag bläddrade i något inredningsmagasin. Är på jakt efter soffa nu och inbillar mig att den skulle ha varit klockren men kan så klart inte hitta den nu...

Nån som har något tips? Den var inte überstrikt men heller inte "romantiskt lantlig/chabby chic osv" och hade en divandel har jag för mig. Förmodligen rätt dyr. :p
 
plommonfärg är modefärg och jag skulle nöja mej med plommonkuddar, plädar på en mer tidslöst sofftyg .... om du inte får tag i passande plommonsoffa.... :)
 
Passar ju bra för mig som är en modekille då ;)

Men jag håller delvis med dig. Har tittat på en fin Eilersen Zenith som gjorde sig utmärkt i en grå nyans med lila kuddar. Men jag tycker det vore uppfriskande med en rejäl färgklick i form av en hel soffa i plommon. Det finns tillräckligt med säkra val i form av svart/vitt, latteväggar... i svenska hem ändå :)
 
High_Fidelity skrev:
Det finns tillräckligt med säkra val i form av svart/vitt, latteväggar... i svenska hem ändå :)
Förstår dej så väl :).
Tänkte bara som ett utväg om du inte hittar en plommonsoffa som har den form och kvalitet du tycker om .... nästa tips måla väggar, gardiner, matta osv ( också lättare att bytta än sofftyget). Om några år blir plommonfärgat som en tydlig datumstämpel typ " inköpt 2009-2011" :).
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.