Hej! Vi bor i en lägenhet på bottenplan med egen ingång.
I vintras då det var 30- grader så var det 10 grader i hallen pga brevinkastet.
Min fråga till er då är. hus ska jag täta detta på bästa sätt. det är en klassiskt brevinkast i plåt.
Ska jag trycka in isolering och foga igen brevinkastet och sätta en brevlåda utanför?

Förslag?

Föreningen har lagt fram förslag på en helt ny ytterdörr men den får man bekosta själv och då kan man välja utan brevinkast, men så kul är det itne att slänga 10-15tusen på en dörr.

MVH
 
ingen med lite fantasi? :)
 
B
dum fråga men. köpes eller hyres?
 
enklast å billigaste vore väl å isolera täta igen brevinkastet å ha en brevlåda, du kan ju iaf testa med det
 
Bygg en låda på insidan av dörren som är bredare än facket och som bygger en dm så posten får plats. den kan du isolera själv med nån skumgummi på insidan om inte annat för ljudisolering. i nederkant på denna lilla box gör du en lucka med en liten hasp som du öpnnar och plockar ur posten :).

Sen målar du "boxen" i samma färg som dörren så den smälter in.

"boxen" monteras/limmas lämpligast med fog mot dörren för att lätt kunna tas bort och för att återigen täta mot ljud och kallras. :)
 
det är en köpes lägenhet, varför undrar du :)
 
B
lyx me hyres. då kan du ställa krav och få det fixat grattis.
antingen fixa foglister. eller montera igen hålet och ha brevlåda
 
jo visst. OT: bostadsrätt är roligare då man kan göra lite mer som man vill och få betalt för det då man säljer, investera pengarna
 
Ett enkelt och klassiskt gammalt knep är att skaffa ett tungt draperi och hänga det innanför dörren. Det kan vara fördraget på vintern och på sommaren kan du ta bort det om du vill. Det kan gärna vara lite för långt så att det ligger ordentligt ner mot golvet.
 
Milkshaken
pinebars förslag är bäst, det kan ju dessutom bli riktigt snyggt...
Om ni inte vill att det ska fladdra var ggn ni öppnar och stänger..Så kan ni lägga i sk blyband i nedersta follen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.