Har fått mitt hus stomrest i veckan, och det är fruktansvärt många stora fel. Det visar sig på efterhand att det är en helt nystartad firma som saknar f-skatt eller ej hunnit skaffa?
Har ej betalat firman eller husleverantören för huset.

Vad ska ja göra?
 
Dokumentera med kamera och text så mycket du kan till att börja med.
 
Hoppas de är anlitade av husfirman och inte direkt av dig!
 
Jag har knäppt massor med kort, skriver dagbok.

Husleverantören har anlitat dom, men ringt och frågat oss om godkännande. Och jag litade på att Husl. visste vilka dom var.
Någon som varit med om nåt liknande?
Ska man kontakta nån advokat som kan hjälpa en?
Polisanmäla?

Vems ansvar ligger det på? Hantverkarna eller husleverantören?
 
Har du påtalat felen för hantverkarna och/eller husleverantören? Hur allvarliga är felen?
 
Dom reste hela stommen nu i veckan, så har skickat mail till husleverantören men inte fått något svar än och vi har skickat mail till hantverkaren och frågat om dom är klara. Min pappa som är hantverkare och byggt hus själv har kollat igenom huset grundligt och de är riktigt stora fel,
vissa väggar står i luften, det är ingen tätning mellan blocken, fönsterpartier är de stora glipor imellan, syllen ligger fel, takpappen är fel lagd och häftad fast de står att den ska spikas och tejpen på undersidan är ej borttagen. mm mm mm mm.

extremt mycket fel!
 
Vad har du för typ av avtal? Låter lite märkligt med att husfirman anlitar dem men frågar dig om godkännande?

Om du har delad entrepenad så är det troligen du som har anlitat dem, ev. utan att vara medveten om det.
 
Vi har fått entreprenadskontraktet, så antar att jag har "anlitat" dom, men att husfirman har hittat dom för att dom ska kunna sin sak att sätta upp ett hus från hans företag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.