Hej,
Tänkte bygga om i lägenheten och behöver tips på en pålitlig elektriker.

Vi kommer att riva två väggar med befintliga eluttag som behöver tas om hand om och dras om. Vi kommer sätta upp en ny vägg där vi delar av ett rum och där vi behöver el i väggen. För tre rum gäller ny eldragning till lampor, lampknappar, taklampor, eluttag m.m. Antennuttag behöver dras om och om möjligt flyttas samt om eventuell flytt av bredbandsuttag. I köket behövs det även förberedas för induktionshäll samt inbyggnadsugn och micro.

Alla tips och varningar mottages tacksamt.

Mvh,
Kristoffer
 
Hej! Känner många bra och pålitliga elektriker. Skicka mig ett PM om det är intressant. :)
 
Vi vill gärna att du skriver ut här vilka elektriker det är du har personlig erfarenhet av och vad det var som var bra med dem.
 
Hemmakatten
Vi har byggt nytt hus för några år sedan (och är ännu inte färdiga). Vi har haft mkt goda erfarenheter av hantverkare som jag gärna rekommenderar.

Men, detta är enmansföretag, de vill inte bli uppmärksammade på internet av den enkla anledningen att de redan har fullt med jobb, de har absolut inte tid att svara på de mängder med samtal som naturligt blir följden av ett positivt inlägg om en hantverkare här på forumet. Och, de har inte tid eller möjlgihet att ta ta alltför många jobb.

jag har rekommenderat de hantverkare jag anlitat de några få via PM till medlemmar som frågat mig. >Något annat vore inte möjligt.Jag skulle då förbruka förtroendet och inte sjävl kunnna anlita dessa duktiga personer i framtiden.,

Så, jag kan förstå att man inte vill lägga upp namn på firmor här.men jag förstår också din undran, Per, eftersom 'kakel-danne' indikerar att det är en person i "branschen" som kanske/eventuellt vill rekommendera/ge jobb till sina kompisar. Å andra sidan kan jag förstå att 'kakel-danne' bara vill vara trevlig och tillmötesgående och rekommendera elektriker han har god erfarenhetr av.
 
Tack för ditt inlägg hemmakatten. man kan säga att du slog huvudet på spiken :) Det stämmer att jag är i branschen och har vänner som är elektriker. En del är enmannare andra har 8-9 anställda. Precis som du skrev så vill jag inte gärna outa en firma på nätet, vem det än må vara. Det kan vara på gott och ont.
De killar jag arbetar tillsammans med är toppenkillar och jag tjänar ingenting på att fixa jobb åt dom. Däremot vill jag främja duktiga hantverkare, och gärna hjälpa privatpersoner att hitta dessa killar så att dem slipper utsätta sig för risken att få tag på en hantverkare man sedan är missnöjd med. Skulle aldrig rekommendera någon bara för att rekommendera. Dom jag tipsar om är killar eller tjejer som jag utan problem skulle låta arbeta hemma hos mig.

Bor också själv i Nacka så jag fick lite "hjälpa-granne" feeling av tråden. :) Som sagt är du intresserad så skicka ett PM så kan du få ett par nr du kan höra av dig till.
Trevlig kväll!

Edit: Såg att du sökte till STHLM innerstad och inte Nacka, men det är nära så granne-feelingen består ;)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.