Hej,

Någon som har erfarenhet med Marek's kakel och klinker?

Vi vill renovera badrummet och deras offert är ganska bra 48.900 for arbetet och material (exkl. kakel, klinker och inredning) efter ROT-avdrag och inkl. moms.

Vi har ett ganska litet badrum (2,5 m2).

Här är deras web sida http://www.marekskakelochklinker.se/

Jag även hade en telefonsamtal med Mathias från brabyggare som rekommenderat dem http://www.brabyggare.se/index.asp?v=1
 
Redigerat:
Jag reagerar lite över referensbilderna på hemsidan. Där är på 2 av bilderna smala remsor av platta i hörnet. Det kan vara så att det inte gick att göra annorlunda, men annars är det ett typiskt nybörjarfel vid plattsättning.
 
Redigerat:
Hej Hempularen !
Jag reagerar lite över referensbilderna på hemsidan. Där är på 2 av bilderna smala remsor av platta i hörnet. Det kan vara så att det inte gick att göra annorlunda, men annars är det ett typiskt nybörjarfel vid plattsättning.
Kan man få fråga hur det ska se ut... så det inte ser "hemgjort" ut ?
Kan det vara så att man lägger remsorna i andra hörnet, så syns de mindre..?

//Micke
 
Irokee skrev:
Hej Hempularen !

Kan man få fråga hur det ska se ut... så det inte ser "hemgjort" ut ?
Kan det vara så att man lägger remsorna i andra hörnet, så syns de mindre..?

//Micke
Man undviker att få så smala bitar t.ex genom att börja sättningen en halv platta längre till höger eller vänster så att avslutningsbiten mot hörnet då istället blir drygt en halv platta bred. ;)
 
Själv tror jag mest på ACAD ritning som tar hänsyn tom fogar!
Kam man inte projektera med ACAD , bör man rita direkt på vägg. Annars år dom inga proffs.
Som kund har man rätt att kunna se slutresultatet före arbetets början.
 
Microkatten
Det rutiga svart-vita golvet på hemsidan ser väldigt konstigt ut med de smala plattorna runt om som inte ens passar in i mönstret...den första bifogade bilden jag såg visade kakel genom en duschkabin, och nästa var så suddig så att man inte såg något vettigt...

hmmmm...
 
Just det.Hmmmmm
 
Man blir ju onekligen lite fundersam på suddiga bilder, håller för övrigt med ovan talare. Kan heller inte låta bli att vara lite skeptisk till sajter som brabyggare, där byggarna är kunder till de som driver sajten - föga objektiv bedömning då...
Deras s.k. kvalitetssäkringssystem säger heller inget om hur duktig eller noggrann hantverkaren är, utan tar endast hänsyn till siffror och f-skatt etc.
 
Redigerat:
Så... vi har anlitat de och jobbet pågår, ett par extra kostnader hittills: byta golvbrunnet (3000 sek) och flytta toalettens avlopp (5000 sek), båda kostnaderna var oplanerad och priserna är efter ROT-avdrag, är de okej?.

Jag ska lägga min åsikt när jobben är klart. Önska oss lycka till!
 
Redigerat:
Svårt att uttala sig om kostnaden för avloppsflytten osv. vad är det för förutsättningar? Betongbjälklag som skall bilas? Träbjälklag? Hur lång skulle det flyttas?

Om jag tolkar dig rätt så var alltså kostnaden ca 16 000 före ROT? I så fall låter det ialla fall inte billigt, men kan vara OK beroende på förutsättningarna.
 
Precis 16000 före ROT.

Förutsättningarna:

- Betongbjälklag ska bilas.
- Toalettens avlopp ska flyttas ca. 30 cm till höger
 
det kanske fanns någon armering som fördröjde jobbet extremt?
 
jag förutsätter ett sjysst timpris i skåne (400/h) inkl moms.
Det innebär att han bilar i 40 tim.
På den tiden skulle i alla fall jag hinna pulvrisera ett mindre hus :D

OK, brunnen tillkommer och inte alla har en rejäl hilti utan måste hyra.
Men ärligt talat, det är ett svinpris...
 
Rubriken i den här tråden handlar om referenser på Mareks kakel. Jag har flyttat ett par inlägg som handlade lite mer om kostnader generellt till ny tråd under Badrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.