hej

jag håller på att bygga en husbåt och jag har tänkt ut hur jag ska bygga taket men nu när jag tänker efter så är det hemsk tanke att behöva offra över 30m2 för ett tak :S

så jag frågar efter er expertis här på byggahus.se, hjälpa mig att få ett fungerande altan :)

för att få en bättre uppfattning så har jag gjort en kort(1min) film för att förstå hur båten ska byggas och ser ut.
http://www.youtube.com/watch?v=jTS0RCRG6ns

min tanke är att det behövs inte någon lutning pågrund av att båten kommer alltid vingla lite så allt vatten kommer rinna av, tänker jag rätt? jag kommer ha båten i mälaren så inte allt förstora vågor.
 
har ingen någon bra idé?
 
Skall altanen vara på taket?
Bygg taket isf som tänkt och klyvsåga reglar för att skruva trall i så att altanen blir plan.
 
pbengtsson skrev:
Skall altanen vara på taket?
Bygg taket isf som tänkt och klyvsåga reglar för att skruva trall i så att altanen blir plan.
jag vill skippa tak och bara bygga altanen. altanen kommer vara där i max 3 år troligen mindre för jag kommer bygga övervåningen när jag har mer pengar. därför letar jag efter en bra och bilig metod att bygga altanen.
 
Bäst är att lägga en gummiduk isåfall. Gör taket helt platt och på med duken, se till att det finns avrinning på sidorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.