Någon här som har erferenheter av någon av bandsliparna Festool BS 105 eller BS 75?
Går de att använda till att slipa ca 10 m2 furugolv? Hade isåfall tänkt använda dem tillsammans med E-set:et
Vanlig golvslip går inte att använda då utrymmet är väldigt trixigt.

Jag kommer inte att köpa en maskin för detta uppdrag utan har hittat ett ställe som hyr ut dem, men tänkte höra med er först om ni tror att det kommer att fungera. Någon vecka hade jag emellertid inte tänkt hålla på. :)
 
Ringde idag och hörde lite närmare om vilken modell de hade. Det var en BS 75 med stödplatta, dvs den mindre av dem. Tror ni den kommer att funka till uppdraget?

Planerar också att efterköra lite lätt med en Rotex.
 
En kompis till mig slipade med elu bandslip med tillhörande slipram.Han blev nöjd med resultatet.
 
Det låter lovande. Jag får väl göra ett försök då, så får vi se vad resultatet blir. :)
 
ska du slipabort vågor eller lack??

Till vågorna tar du en elhyvel o till lack en lackfräs.
 
Jag skall slipa bort en hårdvaxolja och göra om från grunden. Dvs starta med ny lutning.
 
Ska väl tillägga också att golvet är 30 mm massivt furugolv och nästan helt nylagt. Varför vi vill göra om är att vi är inte helt nöjda med nyansen på slutresultatet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.