Vill varna andra för att anlita Renovera Mera från Enskededalen i Stockholmsområdet

Vi är väldigt besvikna på hur de har betett sig när de lämnat oss med en ofärdig renovering som sannolikt måste göras om samtidigt som de krävt (och fått betalt) för arbete som är utfört felaktigt

Vi tog i våras (2010) in offerter från flera företag för att renovera vår 4:a i Stockholm. Renovera Mera lämnade en bra och tydlig offert samt hade F-skatt, BKR-behörighet, försäkring och bra referenser... Arbetsledaren var mycket trevlig och lätt att ha att göra med - ingav förtroende men var inte jätteduktig på det byggnadstekniska

Nu är det mer än en månad sedan som de skulle vara klara enligt kontraktet, men vi har inte hört av dem på 3 veckor, mailen studsar, de svarar inte i telefon och ringer inte tillbaka

Renovera Mera har gjort en hel del arbete som de också tagit betalt för (vi har kvar 20% inför slutbesiktning). Men när vi nu tog in en ny firma för att ge offert på arbetet som är kvar så visar det sig att sannolikt måste båda badrummen rivas ut och göras om från grunden då den ena golvbrunnen är felaktigt gjord och vattendragningen i väggen i det andra badrummet måste åtgärdas

Dessutom har vi ett halvfärdigt kök som har ett flertal skador på stommar och täckskivor samt är monterat på fel höjd (för lågt) så att socklarna inte passar. I stället för att göra rätt så har de försökt med att gör provisoriska lösningar som att såga av socklarna på höjden och laga/täta skador med akrylfog.
 
Det finns två företag med samma namn i Stockholm:
Renovera Mera IM, Tumba
Renovera Mera VB, Enskededalen

Vilket företag varnar du för?
 
H
Kan bar vara Renovera Mera IM Tumba för det andra bolaget har ingen F-skatt.
 
Mja, vet vi om det aktuella bolaget verkligen har F-skatt, eller om de sagt att de har det...?
Sen så står det "Enskededalen" i inläget.
 
Precis som Fotografen konstaterar så är det företaget från Enskededalen som det gäller.

När vi skrev kontrakt så hade de F-skatt (har kopia på deras F-skattsedel som vi kollat upp). Enligt allabolag.se så har de fortfarande F-skatt när vi kollar nu ikväll.

Men för att vara helt tydlig så har jag inte haft någon kontakt med företaget i Tumba och inget jag skrivit ovan berör det företaget.
 
allabolag.se kan vara riktigt sega i uppdateringar ibland.
 
Vi har råkat anlita samma företag och på samma sätt kontrolerrade deras uppgifter.
Allt stämmde. Istället för 3 veckor enligt kontrakt gjörde de arbete i 2 månader. När det var nästan klart försvann de bara. Svarar inte i tel och mäil kommer tillbaka. Vad gör man? Culin, kan du kontakta mig för att utbyta erfarenheter? vargen13@live.com
 
Jag undrar om det är samma byggföretag ni pratar om som jag råkat ut för? Det jag anlitat heter renovera mera och finns i gunnsile. Polacker. De har gjort då mkt fuskbygge i mitt hus som jag fått ta annan firma att åtgärda. Felslagen köksfläkt, kontraktsbrott genom att lämna jobbet ofärdigt 3 v efter att de skulle vara klar enligt kontraktet, handlat på kundens bekostnad till sej själv, skickat en massa fakturor trots att vi hade avtal om fast pris. Med mera .....kan det vara samma bolag/ byggfirma? Personalen kunde knappt ett ord svenska vilket fick mej att bli fundersam redan från början;-:)confused:är så besviken på hur jag kunde låta mej bli så lurad!!!
 
Hur har de burit sig åt för att handla saker på din bekostnad, om det var fastpris?
 
Hempularen: de skulle handla material som jag inbetalt ett visst belopp för som stod i kontraktet. När jag sedan får bunten vilken var stor, med kvitton på vad som inhandlats, ser jag en massa material som inte alls använts i mitt bygge! De hade väl tänkt att jag inte går igenom alla ark med kvittona! Alltså hade mina pengar gått till en hel del eget material till dem, och de kom och bad mej om mer pengar med förklaringen att det inte räckte med det jag betalat in.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.