Ledsen för det nya ämnet men jag behöver verkligen hjälp.
Hade tänkt att göra en spotlåda i taket i vardagsrummet. Taket består av gips och jag har letat reglar med magnet men ingen tur. Vad kan jag använda mig av för fästmedel? vilket är starkast i gips? (ska hålla för lite reglar och gips skivor)

Tack!
 
Trä är inte magnetiskt. Prova med en regelsökare. Annars använd molly och plåtreglar.
 
Det är ett nybyggt hus så jag tror dom har plåtreglar i taket istället för trä. Trä används typ inte längre. =(

Ingen annan lösning? Vore perfekt om jag kunde köra 45x95 virke.
 
Regelsökare tar även plåtreglar. Trä används som glespanel fortfarande då det tar längre tid att skruva hattprofil jämfört med att spika 28x70. Varför ska du ha så grovt virke till en spott låda? Vad ska du ha för beklädnad på lådan?
 
Flyttade in i vårt nybyggda hus för knappt en månad sedan, inte en plåtregel någonstans i varesig väggar eller tak...
 
Använd regelsökare
Själv har jag hittat sråspontens spikrader under en påspikad takpanel i tvättstugan. Funkade fint. Du hittar några skruvar sedan mäter du ut c/c 60 från detta.
Magnet fungerar inte.
Lycka till!
 
Redigerat:
Håller med de andra - prova med en regelsökare. Om du inte har en är de inte så dyra att köpa och kan vara en bra investering.

Sedan undrar jag också varför du skall ha så grovt virke?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.