Nu är nya poolen på G, det är en åtta från jof, den ersätter den gamla som pajade i vinterns snökaos. snart blir det trädäck runt om.:D
 
  • pool.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,

Ser fram emot att få se lite inspirerande bilder! :)

Mvh håkan
www.walltorp.net
 
JA nu är jag på G med poolen. Trädäcket och räcke på plats
 
  • pool-1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • pool-2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • pool-3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Milkshaken
Hoppla hoppla.... Ser bra ut det där... riktigt bra t.o.m... Jag hade byggt en hemmabar vid väggen oxå, men det är ju valfritt...:)
 
ja det komer nog vad det lider
 
Riktigt snyggt!!! Funderar på ett likande projekt. Ska bygga en ganska stor upphöjd altan (ca 1 meter över marken), så det vore passande med en pool som man delvis ha nergrävd eller helt ovan mark.

Ska börja skissa på det.

Men som sagt snyggt bygge, och jag har fått lite inspiration. Även ditt gamla bygge blev snyggt som fasen.

Mvh / Henrik
 
Riktigt imponerad :) Grattis!!!
 
Har du behövt bygglov eller marklov för att bygga denna altan/pool? Jätte fint har du gjort det.
 
Nä det har jag inte, tror inte man behöver det. Det har visst med höjden att göra har jag hört.
 
Milkshaken
1 meter över mark brukar gälla för terasser odyl... annars räknas det som takyta.
Men vet inte om det finns andra regler för pooler...
 
"En altan som ligger mer än 60 centimeter ovanför mark kräver bygglov. Vill du bygga en lägre altan med ett plank runt krävs det bygglov om höjden på planket blir mer än 1,10 över marken.
Tänk även på närheten till grannar. Är altanen minst 60 centimeter hög och närmare än 4,5 meter från granntomten måste grannarna höras innan bygglov kan beviljas. När du sätter upp till exempel en friggebod närmare grannen än 4,5 meter krävs dennes medgivande för att den skall vara bygglovsfri.
Vill du dessutom sätta upp ett skärmtak över din altan eller entré kan du göra det utan bygglov om samma avståndsregel följs och taket är mindre än 12 kvadratmeter.
Allt över det kräver bygglov. Bygglovsdjungeln är alltså rejält snårig och det bästa rådet är
att ta reda på vad som gäller innan du sätter igång samt att prata med dina grannar."


saxat från http://www.svenskfast.se/Templates/Page____1913.aspx
 
MaZtor: Om altanen ligger mer än 60cm ovan mark så är det bara att höja marknivån med lite grus eller jord så har man löst det problemet. Ska bara tillägga att där jag bor så får man sätta upp en friggebod eller ett garage 1m från grannens tomt utan vare sig bygglov eller grannens medgivande så jag tror att dessa regler är väldigt lokala.
Dessutom är gränsen för altantak eller carport 30kvm utan bygglov hos oss.
Ska tillägga att vi bor lite på vischan så det kanske har betydelse. Har varit ett sommarstugeområde som börjar ge plats åt lite fler permanentboende.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.