Är det någon i detta eminenta forum som byggt/bygger ett sådant? Vore väldigt spännande att komma i kontakt med dig isåfall. Är bl a nyfiken på hur köket känns beträffande rymlighet och likaså hallen, känns den trång?

:)
 
jag har varit och kollat på ett sådant hus i skåne,jag tycker det verkade helt o,k.
huset var väldigt rejält och robust på något sätt.
priset klådde d,s lb hus och myresjöhus med samma standard.
(fast båda av dom har inte sån utgångs std,som värsås huset hade)
jag har idag vårgårda och värsås som favoriter.
huset kostade runt 2 000 000 helt nyckelfärdigt varje fall.
 
Åh, vad kul att höra! Vi hade egentligen drömt om ett Classic 140 från LB-hus men nu har vi hittat en jättefintomt som kommer med just ett Lundsbrunn 137 på - till ett fast pris dessutom som inte går att klaga på [inkl. tomt/vatten/avlopp/väg etc].

Du upplevde inte entrén som klaustrofobisk då? :)

Tack för ditt svar!
 
betänk jag ör en karl,vi ser inte sånt *L*
nej både jag och tanten gillade huset.
men vi kollar dock på en störra variant från värsåsvillan.
 
:D Det enda min karl tjatar om är en rymlig groventré, resten spelar inte så stor roll. Vi har varit inne i visningshuset i Knivsta, tror det hette Ljunghem(?) och det var kanonfint. Jag tror vi kör på detta, känns bra att ha någon slags referens iallafall så tack än en gång.
 
Vi tittade på Lundsbrunn 137 och tyckte det va kanon!:) Hallen kändes helt ok. Där hade de satt glasskjutparti i den annars öppna "garderoben".
Möjligen upplevde jag att barnrummen var aningen små...Men det är de i de flesta hus, tycker jag.
En nackdel var dock att lilla allrummet och vardagsrummet låg för tätt och för öppet, så man har nog inte det till ett andra TV-rum iaf...:S
Huset blev ett av våra favoriter.d^_^b
 
danielssons skrev:
Vi tittade på Lundsbrunn 137 och tyckte det va kanon!:) Hallen kändes helt ok. Där hade de satt glasskjutparti i den annars öppna "garderoben".
Möjligen upplevde jag att barnrummen var aningen små...Men det är de i de flesta hus, tycker jag.
En nackdel var dock att lilla allrummet och vardagsrummet låg för tätt och för öppet, så man har nog inte det till ett andra TV-rum iaf...:S
Huset blev ett av våra favoriter.d^_^b
Men tack! Verkligen glada nyheter. Bygglovet lämnas in denna vecka så nu är vi lite närmare ett Lundsbrunn 137. Vi hade tankar på att ha klädkammaren stängd utåt hallen och istället ha en skjutdörr inåt föräldrasovrummet till. Väggen mellan hall och kök känner vi för att korta ner så den blir lika lång som köksbordet för att öka rymden i köket lite. Att sovrummen kändes små kan jag förstå men vi har resonerat som så att hellre ett extra sovrum än större rum och för få. Hur kändes finishen och ytskikten? Gillade ni badrummen?

Tack på förhand! d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.