Hej
Har en sommarstuga med gamla elelement. De fungerar och är dessutom 380v. Så jag slipper gärna byta dem. Nu skulle jag vilja måla dem. Är det möjligt?
 
marie10663 skrev:
Hej
Har en sommarstuga med gamla elelement. De fungerar och är dessutom 380v. Så jag slipper gärna byta dem. Nu skulle jag vilja måla dem. Är det möjligt?
Jag skulle använda mig av en elementfärg.
 
Frågan är om beckers elementfärg klarar av den höga temperaturen som äldre el element får, kan tänka mig att den fungerar bra oljefyllda och vattenradiatorer.

Jag skulle nog inte använda mig av vanlig målarfärg utan mer än värmebeständig sprayfärg.
 
Alpha skrev:
Frågan är om beckers elementfärg klarar av den höga temperaturen som äldre el element får, kan tänka mig att den fungerar bra oljefyllda och vattenradiatorer.

Jag skulle nog inte använda mig av vanlig målarfärg utan mer än värmebeständig sprayfärg.
Om ett element blir så varmt att inte en vanlig elementfärg klarar av det skulle jag omedelbart byta ut det.
Hur varmt får ett element bli utan att det är risk för brand eller brännskador om man känner på det?

Använd VANLIG elementfärg eller byt ut elementet om det blir så varmt... Sen var det väl en sommarstuga, på sommaren har man ju sällan elementen på. Skulle man vara där vintertid så förmodar jag att man har säkra element som inte riskerar att bränna upp hela huset...
 
det ska finnas en olje färg som klarar eleelment,tror det är nordsjö färg
 
Då ska jag prova. Det känns ju dumt att byta ut något som fungerar. Och det är ju inte så ofta det är igång. Några helger under hösten och våren. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.