Jag är inte plattsättare, har dock satt plattor :) Jag skulle göra som nino rekommenderar eller ta bort gamla fixet efter dammsugningen om Du inte vill bygga mer på höjden. Fördelen när man pular åt sej själv är ju att man har tid att göra om eftersom timtiden inte kostar nåt (bespara mej uträkningar om vad jag kunde tjäna på att jobba extra etc :rolleyes:) det går att få bort det gamla fixet så skrapa, slipa, knacka bort det innan Du sätter plattorna igen. Men använd fix på golv, det mesta brukar iofs fastna med PL400 men det beror väl på nåt att alla andra använder fix? :p
 
Kan ju inte vara helt gratis att limma ett helt golv heller.
 
  • Gilla
Pielstick
  • Laddar…
Tack för kommentarerna. Jag går nog den hårda vägen o skrapar o donar. Sen stänger jag av värmen....o kör.
 
Satt och läste detta och det var intressant. För regel nr 1 för golvvärme är att om det är en hall så blir det oftast blött och då skall man lägga en fuktspärr innan plattorna sen skall värmen vara avstängd under 4 veckor för fixen skall härda och fukten skall tränga ut när det är fogat väldigt viktigt Sätter man plattorna så gör man det lite mer lösare fixen så fäster det bättre på plattorna. Sen om man vill snabba på processen så kan man sätta plattorna och ha värmen avstängd under första dygnet och sen kan man sätta på värmen men då får man se till att fogen är inte på plats under 2 veckor för fukten skall tränga ut ordentligt och sen efter 2 veckor kan man foga och då har man värmen avstängd 2 dagar och sen sätter man på vämen så har du snabbat på värmepåsättningen med 2 veckor. Väldigt viktigt att man INTE har värme på under fastsättningen och fogningen för det skall brinna lagom tackt

Lager ordning för golvvärme
22mm spån spårad, golvärme med plåtar, golvgips som är draget med hårda gipsskruv, fuktspärr i hall. Ligger golvvärmen på ett håll så lägg gipsskivorna på andra ledden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.