Synpunkter?
 
Den kommer i jämförelse med din elpanna?! ändå att konsumera väldigt lite så jag instämmer med Pelle. Dessutom kan du sätta den på någon typ av timer så att den går tre timmar efter du använt handduken för att torka upp den och sedan slår av. Mindre rattande än med vattenvarianten som du själv får slå av.
 
Både och !!! ;D

Det finns torkar som har både elpatron och vattenanslutning. En sådan tänker jag skaffa!!

Just varmvattenanslutning antar jag bara fungerar där man har cirkulation på varmvattnet vilket man normalt inte har i en villa.
 
Jag tror det i princip går på ett ut. Installationskostnaden för en eldriven tork är säkert lägre än för en vattenansluten d:surprised:.

Driftskostnaden för en eldriven ht är antagligen något högre, men på lite längre sikt (5-10 år) går det säkert på ett ut.

Välj den ni tycker är snyggast!
 
En handdukstork för 7000spänn?!

Den svedbergstork jag siktat in mig på, 500x1600mm kostar 3000 på Sigro. Sedan tillkommer antingen elpatron eller vattenanslutning för en knapp tusing. Lite dyrt blir det ju förstås om man nu skall ha både och....

Denna variant kan även användas som stege upp till vinden om taklucka placeras på lämplig plats....
 
Vad tror ni föresten om att skita i handdukstorken och istället montera vanliga knoppar att hänga handdukarna på och sedan drar lite golvvärmerör i väggen bakom? Fett.
 
AndersG skrev:
Ha, snyggast ;) En Svedbergs för 700 euro eller en från Claes Ohlsson... Lutar åt:

[länk]
Snygg??? Jag hoppas du skämtar! Den var fruktansvärt ful (och dessutom asdyr?). Min elvariant gick lös på 650 spänn och är bra mycket vackrare och mer praktisk/funktionell...

JoGi
 
Menar du att Svedbergs eller LVI-produkters var dyr?? Den från LVI-produkter kostar ca 1500 SEK. Riktpris. Svedbergstorken vi jämförde med 450x690 kostar 520 i katalogen och patronen 175 i deras katalog.
 
Jag tycker att 700Euro för en tork är dyrt!
 
MathiasS skrev:
Jag tycker att 700Euro för en tork är dyrt!
Visst är det mycket pengar, men min åsikt är att du får vad du betalar för. Kvalitet kostar.

Jag tycker Svdebergs handdukstorkar ser mycket fina ut. Skillnaden ser man direkt, en större rör-yta, ger en bättre verkan.

Vore jag och shoppade efter en handdukstork, tror jag att det blir en dylik.

Men, smaken är ju som baken.
 
BoByggarn skrev:
Visst är det mycket pengar, men min åsikt är att du får vad du betalar för. Kvalitet kostar.

Jag tycker Svdebergs handdukstorkar ser mycket fina ut. Skillnaden ser man direkt, en större rör-yta, ger en bättre verkan.

Vore jag och shoppade efter en handdukstork, tror jag att det blir en dylik.

Men, smaken är ju som baken.
Ok. Jag tror det föreligger viss förvirring.

Jag kommer också köpa från Svedbergs, den största som finns, men den behöver uppenbarligen inte kosta 7000. Inte ens med både vatten och elanslutning blir den så dyr.


 
Det kan ju hända att priserna är högre in den Finska katalogen. Har du den svenska där så att du kan se katalogpriser?
 
OK skall kolla!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.