Kvällarna är korta nu och det mörknar snabbt, men nu börjar detta projekt äntligen närma sig slutet.:D

Jag har kopplat ihop alla dagvattenrör och fått upp all isolering och nästan alla täcklister ovanpå. Tyvärr tog monteringslimmet till täcklisterna slut, annars hade det varit klart.

Nu återstår endast att fylla upp med resten av massorna. Befintlig makadam/grus blir det upp till ca 50 cm under marknivå, sedan fotpackad lera och sist jord.

Kunde inte låta bli att signera jobbet (se bild):cool:
 
  • dränering 058_liten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • dränering 061_liten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • dränering 062_liten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser bra ut snart mål! Jag är några steg efter ska lägga ut rör nu om det slutar regna, blir så geggigt och blir svårt att lägga ut singel 8/16. Men jag är imponerad av ditt jobb hur länge har du hållit på från start? Hur många timmar?
 
aramix skrev:
Men jag är imponerad av ditt jobb hur länge har du hållit på från start? Hur många timmar?
Nåja, du behöver inte vara speciellt imponerad.:blushing: Det är bara en vägg som jag dränerar. Resten får vänta pga veranda som är i vägen bland annat. Jag uppskattar att jag jobbat mellan 40 och 50 timmar. Har hållt på sen mitten av augusti nån gång. Den mesta tiden har gått till att gräva så klart. Lägga rör och sätta upp isolering går ju ganska fort tack och lov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.