Har en 16C AWD som jag tänkte skyffla lite snö med i vinter, jag skulle vilja ha snökedjor till den men så fort jag tar upp frågan med min ÅF så blir svaret: Men, den har ju AWD då behövs inte snökedjor.

Jag är inte så säker på att det hjälper i alla lägen, jag har bla tänkt ploga en liten vägen som bara är gräs och kan tänka mig att den kan bli rätt slirig...

Är det ngn som plogar med en 16C AWD som kan ge lite input hur bra det fungerar.
 
Det är STOR risk att du förstör hydrostaterna om du kör med snökedjor, så din ÅF har helt rätt när de nekar dig, även om de kunde uttrycka sig klarare.

Men om du verkligen vill prova passar de till vanliga Rider 16, fast bara bak, där fram är det för trångt under skärmen. Försök inte få reparationen som garantianspråk efteråt bara...
 
Ditt svar förklarade allt, då blir det inga snökedjor mao :)
 
Fick samma svar du jag skaffade plog, det är bättre att det spinner än att hudrostaten får slira. Har kört 2 vintrar och är mycket nöjd. Visst slirar det när det tar emot men man får använda tyngden i maskinen och ta lite sats. Hoppas bara att min 13AWD är ett måndagsex och att den nya 16AWD är bättre.
 
Låter riktigt bra, då ska det beställas plog! Bara för det kommer det bli en grön vinter...
 
Kan ju lugna dig att beställa tills snön kommer, tog en 7-10 dagar att få hem min rider 13 med plog och kärra. Syns att det inte är medar på ologen så dom inte gräver ner sig i gruset.
 
Förra året var plogarna slut tidigt i december och restnoterades till mars 2010. Det var mycket intressant att ta de diskussionerna med kunderna när det var 60 cm snö ute...

Ska du ha ett snöblad så beställ så tidigt som möjligt, Husqvarnas leveranssäkerhet har varit bedrövlig i år.
 
Finns det inga fler här som plogar med sina rider awd? tycker det spinner ganska lätt om det är lite motstånd. vad händer om man har snökedjor på och den inte orkar. öppnar en bypasventil eller skjuter man packningar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.