vad e detta för givare eller vad det är? den går ihop med elskåpet i min lgh, nyfiken på vad det är för ngt
 
  • DSC00341.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00340.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det bör vara någon form av tempgivare. Har du någon central värmereglering i lägenheten?
 
Dosan går in i detta skåp. På skåpet står det att det är utrustning för tele och datakommunikation
 
  • index2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du är buggad!

Sorry, jag kunde inte låta bli.
Men visst ser det ut som en givare av något slag. Synd att bilden är så oskarp, men det ser ju ut att finnas viss elektronik. Dessvärre ser jag inte själva givaren... trots att jag putsade linserna och skärmen. ;-)
 
givaren e ju första bilderna right?
 
Kan vara så att shuntautomatiken i källaren använder din lägenhet som "rumsgivare" också har dom dragit kabeln ner i ett tomrör i tele/data centralen.
 
ok har nyss flyttat in. får se om det blir kallt i vinter :)
 
Verkar lite konstigt att dom satt tele/data centralen inne i en lägenhet också tycker jag. Fråga fastighetsägaren för skoj skull?
 
öppna plast kåpan, 4 skruvar. finns inget farligt där inne..

Meddela gärna vilken plast klump den går till. Skriv gärna vad det står på respektive plast klump...
 
En bild på centralen som är så skarp att man kan läsa texterna skulle underlätta..

Håller med om att det borde vara ngn form av sensor. Vilken uppvärmningsform har lägenheten ?

Debiteras värme separat beroende på förbrukning på hyra/månadsavgift ?
 
verkar som det finns 230volt där inne så var lite aktsam.
 
stiga_villa skrev:
givaren e ju första bilderna right?
Nja, givaren är en av de pyttesmå grejerna på andra bilden i första inlägget. Resten av grejerna på den bilden är sånt som behövs för att givaren ska gå att koppla in med lång kabel, ungefär...
 
Ser ut som att ni har mätinsamling i lägenheterna, dvs elmätare kanske också kall-varmvatten, inget underligt om man även registrerar temperaturen. Betalar du medieförbrukningen separat utanför hyran?
 
nej vad jag förstår har jag värme/varmvatten i hyran har inte hört nåt annat. vet dock att det finns på försök med mätning av värme/varmvatten inom bolaget
 
kanske syns bättre på dessa bilder. sitter en plombering på en brytare på det vita skåpet
 
  • IMG_3686.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_3684.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.