Jag har ett hus på 110 kvm, een VärsåsVilla byggd för 2.5 år sedan. Jag har problem med golvvärmen då det till och från tjuter i systemet. VVS-firman har undersökt det hela men inte kunnat åtgärda det till full belåtenhet. Man hör tjutet som mest på natten då det är tyst i huset. Mycket irriterrande. Finns det någon här som har haft liknande problem och vad har ni då tagit för åtgärder. Tacksam för att svar.

Hoppas alla ni som finns på den sajten får en trevlgt Valborsmässoafton och första maj

MVH...Klaus schoenhoff
 
Ska bygga i Norrköping men valde som tur var bort Värsåsvillan som leverantör till huset. Fick en magkänsla av att allt inte stod rätt till när vi var där och pratade med honom och enligt dina inlägg så har jag förstått att jag hade rätt för en gångs skull.

Har de andra husen som byggdes samtidigt samma problem med "tjutande" ljud som du??

 
Försök ta reda på varifrån tjutet kommer, och återkom med det.
 
Hmm valde bort Värsåsvillan för att golvvärmen tjuter ..... Vad har själva husfirman med det att göra . Vi byggde ett Värsåsvillan Björkebo men inte fan tjuter det i golvvärmen systemet för det .. Felet ligger i värme pumpen eller fördelaren som delar slingorna , prova att stänga av en slinga i taget o se om det ger sig du kan ha fått en knäck på själva slangen när vvs killarna la dit den o då cirkulerar vattnet trögare genom den böjen.


Mvh Jens
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.