Är det nån som äger ett utomhusspa som ni kan rekommendera och som funkar väldigt bra? Jag håller på att undersöka vilket jag ska köpa men jag vill inte att det ska vara runt och det ska finnas ett liggsäte. Det är en djungel ute där. ::)
 
Är det verkligen ingen som äger en utomhusbubbelpool? :'(
 
Konstigt att ingen verkar ha utomhusspa efter att man gått på nolia 2 dagar o de fanns hur mycke utomhusspa som helst.. Borde väl finnas någon som har en el är det ingen som köper o därför som de fanns så många på mässan.. ;)
 
Min ena syster med familj har bott i Australien en tid. Nu när dom flyttat tillbaka till sverige så är det just utomhusspa dom skall skaffa och inte pool som vi vill ha. Kan kolla med dom om dom har bestämt sort o så än.. :)
 
Ok det låter spännande. Kan vara intressant att se vad andra är intresserade av. :)
 
Tjena!
Jag har ett bad ifrån polarbad, och är helnöjd.

jag tittade runt på marknaden en hel del innan jag bestämde mej.
Deras bad var dom enda som var byggda för vårat klimat och inte var helskummade inuti, vilket underlättar vid service och sparar energi "pengar" :D vid uppvärmning.
Dom har nog ett 20 tal olika bad att välja på, samt att du kan uppgradera ditt bad om du vill ha mer pumpar eller fler munstycken i framtiden.
Helt underbart att komma hem ifrån jobbet, öppna kylen, ta ut en kall go .. lyfta på locket och glida ner i 39c vatten 8)

Så köp du dej ett spabad, du kommer aldrig att ångra dej...

PS kolla bara så att du kan få service och reservdelar även om ett par år, och se till så att locket håller för mer än 200kg, snön kan bli tung och barn gillar att hoppa ;)
 
Intressant att få höra lite erfarenheter från andra. Jag har beställt broschyr från Polarbad och vi har även kollat in www.platinumspas.se som verkar ha prisvärda spabad. Vi tänkte göra ett studiebesök dit om ett par veckor och se vad de har att erbjuda. Tyckte det verkade som man fick mycket för pengarna där i alla fall. Min budget sträcker sig till runt 100 000 för själva spa:t för vi tänkte glasa in altanen samtidigt och man vill ju inte bli helt ruinerad: ::)
 
Efter mkt letande hittade vi ett spa från www.gothiaspa.se modell santa barbara. i jämnförelse med vad andra tog för liknande varianter gjorde vi ett riktikt kap! 150.000:-
är värt en tanke om du vill ha lite mer för pengarna
 
Det bidde en Cheyenne från Platinumspas. :) Vi får den nästa vecka så jag väntar med spänning. Själva poolen kostade 99 000 kr och så la vi till lite extra artiklar så det blev i slutändan 104 000. Jämför man med andra pooler så tycker jag man får mycket för pengarna.
 
Jo fast jag hittade ingen där som jag ville ha och nu har vi ju beställt en.
 
Intressant det där. Ni som har kollat runt lite, vad är det för viktiga skillnader på ett spa från Importlagret för 45000:- och andra som kostar 100000:-? Något måste det ju vara. För 45000 får man ett ett spa som är c.a 2x2 m med rening, värme, täcklock, pumpar m.m. Vad era erfarenheter?
 
C
Avsevärda skillnader på reningen(för mig är det viktigt...) filter av olika kvaliteer,olika sorters ozonrening,uv resp. cd. Klorfilter,bromfilter o alla fantasifulla namn man kommit på.
Värmeisolering,helskummat,halvskummat,termosprincipen o ävan där vad avser skummet d.v.s. alla fantasifulla namn med massor av egenskaper som tillskrivs just deras material
Täcklock från 6 cm till 15 cm med olika kvalite på isoleringen
Pumpar antalet varierar från 1 till 3
Material i skalet fantasifullheten igen......

Det är jättesvårt att jämföra.....

I all hast

carra :)
 
Vad jag förstått som läst en del om bad att de kinesiska inte håller samma höga klass som de amerikanska, Jag och frugan är inne på spabad och polarbad vad jag har förstått har inte rätt sorts isolering i karet när vi jämfört? När man surfar runt på siter i kanada och USA så skiljer det sig så enormt vad gäller inköps pris ett spa från polarbad som kostar 170000:- i Sverige kostar endas 45000.- i Kanada? >:(Det är detta som gör mig konfundersam, vi har snokat av marknaden länge nu och det är samma som när man köper båt. VAD betalar jag för och vad får jag för pengarna? I vårat land skiljer sig detta avsevärt Sundance? eller Hotspring? eller Masterspa från spacenter med stålram vad är igentligen bra.....vi har bara blivit mer förvirrade...snälla hjälp oss/&/ Jonas och Elin
 
Hmmm,  tycker det är märkligt att en plastbalja med pump/rening behöver kosta mellan ca 100.000kr till 150.000kr. Det får man en hyfsat ny bil för i mellanklassen ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.