Vi har ett 1 1/2 plans hus med en balkong på andra våning. Golvet är av papp men balkongen används aldrig. Max 5-6 ggr om året då jag skall städa eller upp på vinden. Pappen är överlag i bra skick

Nu är det så att det börjat läcka ner på den inglasade altanen under vid speciell väderlek när det regnar in. Det verkar som det är någonstans runt fästena runt balkongräcket eller i pappskarvarna som är uppvikta där. Jag har tätat med någon form av siloconmassa som jag fått av kunnig person där jag sett att det läckt runt dessa. regnet har följt räcket ner och målarfärgen har sprukigt på några ställen där det sedan glipat
Nu verkar det som att det läcker någonstans på den plana pappen också, ev i någon skarv där det är plant, i ett område av 50cm x 200cm =1 m2.

Innan jag bestämmer mig för att göra om hela golvet till plåtgolv så vill jag göra ett försök till att täta. Vad skall jag smeta på med på pappen för att det skall bli bra. Något som slutar vara kletigt efter ett tag
 
Mataki har nåt asfaltsbaserat som kan strykas på papptak. Kommer inte in på deras hemsida just nu, men det kan vara ett tips.

Sen kan man använda "vanlig" kallasfalt i skarvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.