Hej alla hundägare...

Jag har läst att många av er har sökt råd om att bygga hundkoja.

Tänkte då att som ett stöd och motivation lägga upp bilder på mitt hundkojebygge.

Den rymmer en hund i Schäferstorlek med god marginal.

Har byggt den så att den är möjlig och plocka ner på en halvtimme och transportera iväg den.

Samtliga vägg-delar är isolerade med 50mm cellplast, tak och golvdel är isolerade med 70mm cellplast. Under golvet har jag lagt spontade plank och har strykt på Träolja på de...

Det tog ca 3 dagar och skruva ihop de, sen tog de 30 minuter och slutmontera delarna.

Jag har egna mått som jag har använt och skisserna har jag kvar. Hela bygget kostade mig ca 4500;-.
 
  • DSC00023.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00026.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00030.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00036.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00039.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00048.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00049.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00051.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00052.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00061.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
tina57 och 5 till
  • Laddar…
Ingen bild på hundskrället? Eller föredrar den en annan plats att ligga på :p
Skämt å sido. Bra initiativ, fint bygge och fina bilder.
Funderar själv på att snickra ihop en mindre modell till passande en Foxterrier.
 
Våran byracka gick in och vände en gång i hundkojan jag la en helg på att bygga, den enda som bott i den var en igelkott som uppskattade min ansträgning och flyttade in. Vi har dock bara hundkojan stående på tomten så han tycker väl att det är bättre att gå in i huset och däcka i soffan. Jag skall bygga en hundgård till den då lär den väl bli använd iallafall när det regnar
 
LilleNo här är vovven...:D

Fredrik B01, satte hunden i hundgården efter att det var klart. Han gick in ett par gånger och la sig, sen kom han ut igen. Men, när regnet visade sig så gick han in igen. Bra initiativ och bygga till en hundgård. Lycka till.
 
  • Iceman.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Kul att se alla bilder. Utmärkt med tak över ingången också. Ett litet trädäck att ligga på i sol/skugga är inte heller fel - även om din vovve har mer päls än mina - men inte lika trevligt att ligga på grus än på trä.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Max-of-Swe Max-of-Swe skrev:
Hej alla hundägare...

Jag har läst att många av er har sökt råd om att bygga hundkoja.

Tänkte då att som ett stöd och motivation lägga upp bilder på mitt hundkojebygge.

Den rymmer en hund i Schäferstorlek med god marginal.

Har byggt den så att den är möjlig och plocka ner på en halvtimme och transportera iväg den.

Samtliga vägg-delar är isolerade med 50mm cellplast, tak och golvdel är isolerade med 70mm cellplast. Under golvet har jag lagt spontade plank och har strykt på Träolja på de...

Det tog ca 3 dagar och skruva ihop de, sen tog de 30 minuter och slutmontera delarna.

Jag har egna mått som jag har använt och skisserna har jag kvar. Hela bygget kostade mig ca 4500;-.
Hej
Har du kvar mått och skisser så tar jag gärna del av dom
Tina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.