Hej hej!

Frågar lite allt möjligt idag för att få så bra uppfattning som möjligt inför ett ev husköp.

Nu undrar jag om någon har en prisidé om vad en hall, ett kök och ett badrum skulle kosta att klinkra till, med golvvärme då. Det handlar om ca 30 m2 totalt och klinkern jag hittat kostar 249kr/m2.
Vad kostar arbetet och vad tycker ni, ska man välja vattenslingor eller elslingor?


Just det, jag vet inte vad som ligger under det laminatgolv som för närvarande ligger i hallen, eller under de plastmattor som är i kök och badrum. Visning först imorgon.

Tacksam för all input.

Mvh,
Sara
 
Endast badrumsrenoveringen lär gå på 100000kr och uppåt.
 
Tack, men det vore kanske bättre om någon läskunnig, samt med lite mattekunskaper kunde svara. ;-)
 
sockan skrev:
Nu undrar jag om någon har en prisidé om vad en hall, ett kök och ett badrum skulle kosta att klinkra till, med golvvärme då. Det handlar om ca 30 m2 totalt och klinkern jag hittat kostar 249kr/m2.
Vad kostar arbetet och vad tycker ni, ska man välja vattenslingor eller elslingor?



Mvh,
Sara
Läskunnig!?

Klinkra till en hall, ett kök och ett badrum med golvvärme skriver du.

Hur ska du klinkra till badrummet utan att totalrenovera det? :S
 
Jag har en gång i tiden utbildat mig till mattelärare, mina svenskakunskaper är ganska bra. Så jag tar mig friheten att svara; "Endast badrumsrenoveringen lär gå på 100000kr och uppåt."
 
bigsnucke skrev:
Jag har en gång i tiden utbildat mig till mattelärare, mina svenskakunskaper är ganska bra. Så jag tar mig friheten att svara; "Endast badrumsrenoveringen lär gå på 100000kr och uppåt."
Precis vad jag sa...

Men jag kan inte läsa :S
 
Problemlösningen blir nog lättare för dig om du läser de klistrade trådarna i början. Det är inte alls bara att kleta dit klinkers i badrum. Det ska ev. bytas brunnar, bytas skivor, tätskiktas m.m. m.m. Om du nu vill följa de regler som gäller för badrum? (Eller är allt sån´t förberett och du bara vill veta vad ytskiktet(klinkern) kostar att få dit?...)
 
Du kommer nog få många svar här med din trevliga attityd...
 
Du kan inte bara lägga golvet om du ska göra det enligt reglerna. Du måste då även åtgärda allt annat i badrummet. (Det gäller även väggarna, även om du bara VILL göra golvet) Så; det handlar inte om att "en eller annan bräda behöver bytas", utan ett jobb som bara till en liten del handlar om kakel/klinker.
Over and out...

Eftersom du inte vill veta något av mig kan du ju ta en titt på trådarna i badrumsdelen av forumet. Där finns ex. en tråd om hur man tar ett badrum ifrån 1973 till 2010 och vad det skulle kunna kosta.
 
Redigerat:
hehe ge dig bigsnucke. nu försöker du ju bara provocera.
 
...
 
Redigerat:
Du kan ju gärna ge lite info om huset och vad du sak göra i huset...

Har du vattenburenvärme i huset nu?

Du kanske borde ge lite fakta...

Om du ska riva ut allt så är kostnaden minimal för att dra slang.

Det som kostar är shuntar och pumpar.

Jag struntar i dig och din attityd från och med nu.
 
Hoppas nån stänger av dig från detta trevliga forum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
tack detsamma
 
sockan skrev:
tack detsamma
Och av vilken anledning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.