Är det ett bra alternativ? Vatten buren takvärme..
Eldar med ved så jag har hög framlednings temp.
garaget är ju stort och dragit är det något att sattsa på då?

Vart kan man kolla priser och villka säljer vatten burna takelement?
 
Takvärme har aldrig varit bra..
Jag skulle satsa på ett par aerotemprar ist...
 
dom är ju så svinigt dyra
 
Gå att bygga själv ....aerotemper=kylare+fläkt
 
_ap_
Tycker du aerotemprar är dyra skulle du veta vad takelement kostar. Varför överhuvudtaget värma 500m2 om du tycker det är dyrt?
 
Vad menar du med att garaget är "stort och dragigt"? Är det många hål i det så det blir svårt att få varmt?
 
ja varför värma 500 kvm om du har ett hus på 500 kvm varför i jössenamn skulle du inte värma hela då?!!

funderar på om strålningsvärmen från takelement klarar av att värma, då byggnaden är från 1888 och är englasfönster
är på kopplad på fjärrvärme så värmen ska bara ut i luften med.. om element, aerotemper, nån slagt strålningsvärme eller vad som är bäst/billigast att köpa in
 
Jag förstår inte riktigt.

Kan du beskriva mer hur byggnaden ser ut, planlösning osv? Kanske några bilder? Ofta är det lättare att ge råd när man har mer information.
 
det är ett tvåplans garage 50cm tegelväggar, Englasfönster ingen isolering mellan nedre och övre våningen men ligger torv på uttertaket
nedre våning är delad i 3 delar en smedja där ingen värme behövs samt finns ingen dörr innefrån ca 40kvm
bil garage 160kvm skall värmas är 20*8m ungefär
sen har vi pannrummet nästan lika stort där pannan samt värmen ska ut ifrån (finns en port däremellan)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.