Vilket arbete lönar sig bäst att göra själv vid vid
husbygget.
Är det några som har erfarenhet så skriv gärna hur mycket ni sparade på erat arbete.
Tex på Målning, lägga takpannor,handräckning till snickaren, städning, lägga golv,sätta kök mm.
Har också en fundering på att bara låta plattan till garaget att ingå och köpa ett garage av elitegarage istället.
Våra hus planer lutar åt eksjöhus kvadraten
men det är en bit kvar.

Mvh Mattias
 
Lägga golv, tapetsera, måla är bra "gör det själv jobb". Ffa kan man tjäna pengar på att leta material själv, köp tapeter och kakel och golv själva, finns mycket till utförsäljning och rea som är både fint och bra. välj billiga tapeter, huset ska ju sätta sej oxå. Vi la golv i hela kåken själva (135m2) på ett par helger...
 
:D Hej nybyggaren, Jag vill veta mer om ditt garagebygge... Vi ska nämligen bygga i lösvirke oxå. Jag har lagt ut en krok på en annan tråd men fått glest med svar. Gjorde ni grunden själva oxå?? Vad kostade grunden material/arbete, materialet till själva garaget, portar, hur stort byggde ni, ritade ni själva,...,... köpte ni en byggsats eller hade ni en "hög med plankor" och sågade själva,...,...,... // cattis
 
nybyggaren skrev:
Hej Cattis & Jimsan.
Uppgifter om garage.
Då är väl grunden oisolerad?
 
Hej Jag tog en veckas semester och hyrde en laser och en padda. satte kant ellement mark isolering och armering. de va mycke jobb men jag sparade ca 75000:-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.