någon morgon var det lite kallt, men annars så förblir värmen avstängd ett tag till.

Bor i Asmundtorp, utanför Landskrona, Skåne förresten...

P
 
Vi har slagit på värmen i barnrummet och i badrummet. Bor i 60-tals kåk med orginalfönster och orginalisolering i Västerås.
 
P
Ingen värme än förutom lite elslingor i badrum&toa. Börjar krypa under 20 grader inne nu så snart är det väl dags. Brukar försöka hålla mig till oktober :)
 
Bor i Stockholm och kör ingen värme på några veckor än. (radhuset byggt 1986 och riktigt bra på att hålla värmen)
 
Absolut två veckor men framledningstempen ligger på 22-23 grader
 
Möldal =nix ingen värme i radiatorerna ännu...
 
Värmen sköts automatiskt så den behöver man inte slå på. Har varit några nätter nu som gått under +10 som är den undre gränsen för sommarurkoppling i min IVT bergvärmepump. Då har den kört 2 -3 körningar per natt vilket egentligen inte behövts då det fortfarande är varmt på dagarna. Ingen frostnatt än! 2009 hade vi frost redan i augusti.
 
Hej! Vi kör el-panna och vv-beredare från vår och till senare delen av sept och början av oktober.
Kommer att starta pelletspannan omkr 20 sept. Vi installerade Nibe Pellux 200 sommaren 2009.
Det lönar sig inte köra pellets sommartid. Nu behövs ca 40 kwh för varmvatten och litet tillskott för värme. Vi bor i Strömsund, ca 10 mil norr om Östersund. Nattetid har vi nu 5-7 gr. Det står inte på förrän det är på minussidan.
MVH
Eive
 
varberg, nibe på auto har väl varit på ett par veckor då och då., nybyggt hus.
 
Här har värmepumpen varit igång i snart en månad och golv-värmen inne i badrummet har varit igång i två veckor. Bor i ett föredetta fritidshus som är otroligt dåligt isolerat och med gamla slitna tvåglas-fönster. Sen blir det ju inte bättre av att det varit så kallt att man behövt skrapa rutorna på bilen redan.

Bor i höjd med Göteborg, ungefär 5 mil åt öst.
 
:OHar ni stängt av värmen i år?

Skojade bara men den 24 aug fick man dra på men sen blev det varmare igen:)
 
Hej bor i Toslanda,har inte ännu kört igång värmen.
 
Beror lite på, LVP:n är avstängd och kommer att vara det i ett par veckor till om vädret fortsätter som det är. Eldar en brasa i vedspisen var 4:e dag ungefär för att jaga ut den råa, blöta luften, har regnat nästan varje dag i 2veckor nu. I övrigt håller den här gamla kåken utan tilläggsisolering med 2glasfönster 20-22+ när det är som det är. Bor i klimatzon 4 i Kilsbergen.
 
Nej och jag hoppas det dröjer tills november. Har försökt att renovera mig till ett passivhus. Mitt värmesystem fungerar inte ännu.

Se
www.ppam.se/blog

för info om huset. Jag kommer att rapportera här när jag till sist behöver värmen.
 
Idag startade vi LVP för senaste dygnets storm har kylt ner huset lite. Men vi stänger av den igen när det slutat blåsa och på med den i slutet av sep. Vinslöv / Skåne
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.