Hej alla!

Ska bygga nytt med väldigt öppen planlösning. Jag är en sådan tjej som nästan blir gråtfärdig när jag börjar botanisera i multimedia/audiodjungeln, men ändå vill jag att mina prylar ska låta bra och funka bra. Inte bara hyfsat utan ...ja, bra. Var hittar man experter som kan kolla på ritningarna, komma med förslag mm?
Alla tips mottages tacksamt! :D

Mvh M.
 
Hejsan
du bör kolla på sonos mulitmediasystem där har du ett väldigt bra system som går att bygga ut på många sätt. du hittar de på hifiklubben och dom har i regel kontakt med folk som kan lösa den tekniska biten åt dig..
/Tobbe
 
Redigerat:
Tackar Tobbe! Ska genast ta tag i hifiklubben. Sonos... är det inte väldans dyrt? Men det klart smakar det så kostar det antar jag. Läste någonstans här på forumet att de inte är direkt Spotify komp... Men det kanske bara är nys? Får kolla upp det också.
Tack återigen!
 
enligt dom som begriper sig på detta så ska detta gå från och med den 29 sep i år.
 
Sonos kostar något mer än liknande lösningar men utifrån din första post vill jag tro att det passar dig utmärkt. Om du ändå ska bygga nytt så är en extrakostnad på kanske 20k inte speciellt mycket för att få musik över hela huset. Om ändå kostnaden är ett problem kan du spara flera tusenlappar på att beställa utomlands (enkast i England, men billigast i USA).

Spotify kommer til Sonos i slutet av månaden så du kan lyssna både i badrum och kök. Man är dock tvungen att vara Spotify Premium medlem vilket kostar 99,-/mnd.
 
Har kollat på Sonos nu och det var inte illa... är inte ute efter att ha musik i varenda rum men att det är helt trådlöst är ju super! Som hängiven Spotti-user var det ju goda nyheter att den ska fixa det också! Men då kommer nästa fråga, högtalare? BOSE, KEF, Audiovectors... Focals?! Högtalarna ska ju kunna fixa filmljudet också...Som ni förstår så hade det varit supertrevligt att få ta någon i handen som verkligen kan det där... ska kontakta hifiklubben men det kanske finns andra proffs som man kan kontakta?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.