Hej
Jag skall byta ut ett fönster i vårt stenhus och har mer och mer funderat på ett fönster som går hela vägen alternativt nästan hela vägen, jag har surfat lite på nätet bl.a. www.skbv.se men inte funnit något ännu, är det någon som har ett bra tips?
Huset ligger i Stockholm om det kan finnas någon "showroom" butik. :)

Mvh
Jan
 
Är det ett nytt eller gammalt hus? Ska det harmoniera med befintliga fönster?

Är du ute efter gamla fönster rekommenderar jag Resin Wood, Nacka byggnadsvård eller andra aktörer på ByggIgen. Nya fönster ner till golv har bla Traryd, som både jag och syrran är nöjda med.
 
Vi har Velfac (stavning?) och de ger ett väldigt stilrent intryck. Passar kanske bäst på nyare hur.
Mycket nöjd med dessa.
 
Hej igen
tack för de snabba svaren, huset är i "pre" funkisstil, i sten med putsad serponitfasad.
vi har tänkt byta ut alla fönster i huset till 3 glas argon med vit aluminium ram.

Vi har redan börjat med några fönster och skall jobba vidare med resten, dock så ser man de få möjligheter man har för att öppna upp och få en ljusare insida.

Mvh
Jan
 
Glömde säga att huset byggdes mellan 1935 till 1938.
 
Stora fasta fönster har alla fönstertillverkare. Bara att åka till olika bygghandlare och titta. Titta på utformingen av karmens insida samt på utformningen av utsidan. En del har en fräst profil på insida karm och en del har rak slät karm. vilket som passar bäst till ditt hus och vad du själv önskar får du bestämma själv :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.