Hej!

Är det någon som har nåt att säga om Ikeas fläkt "NUTID HI540". Dvs ljudvolym och effektivitet.
Det är en sk vertikalfläkt.
 
Vi har vad jag tror är den horisontella varianten av den fläkten och jag har inget direkt att klaga på bortsett från att jag tycker kontrollpanelen är idiotisk. Varför måste det pipa varje gång man trycker? Och varför måste jag hålla inne "fläktknappen" flera sekunder för att stänga fläkten, hade hellre haft 4 lägen på knapptryckningarna, hastighet 1, 2, 3 och av. Men det är jag det
 
Tack för svaren. Kollade på Gorenje fläkten, men den har blivit rätt nedskriven om man läser recenssionerna på tretti.se. Fick dock span på GRAM EFS60 som verkar vara ett alternativ till IKEA fläkten. Ungefär samma prisklass, och utseendemässigt snyggare (enligt mig då.. :) ), fast jag har dock inte sett den IRL.
Se http://www.tretti.se/vitvaror/koksflaktar/vagghangda/gram-efs60-01mti-x
Ännu bättre värden vad gäller utsug och DB, men de utsatta värdena är nog inget man ska stirra sig blind på...
 
Roosen skrev:
Tack för svaren. Kollade på Gorenje fläkten, men den har blivit rätt nedskriven om man läser recenssionerna på tretti.se. Fick dock span på GRAM EFS60 som verkar vara ett alternativ till IKEA fläkten. Ungefär samma prisklass, och utseendemässigt snyggare (enligt mig då.. :) ), fast jag har dock inte sett den IRL.
Se [länk]
Ännu bättre värden vad gäller utsug och DB, men de utsatta värdena är nog inget man ska stirra sig blind på...
När vi köpte den i April 2008 så fanns det inga recensioner på den, i mitt fall utgick vi som sagt från IKEA:s och tyckte den här vad snyggare.

Tyckte väl det vad både skrivet postivt och negativa betyg på tretti.se. Men vi har inte haft problem med den utan har varit nöjda. Klart det brummar på ganska bra på högsta fart men att den skulle suga dåligt vet jag inte om jag tycker.

Men kul att du hittade något som vad intresant! d^_^b Lycka till!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.