Jag ska högtalare till hemmabio.Hur dra man mellan 3st dörröppningar? .Osynligt under trösklarna.
 
Eller ta bort dörrfodret och peta in kablarna där?
 
Mjäkigt. Skaffa riktigt feta kablar, lägg dem väl synligt och var stolt över dina kablar!
 
kanallisten.se -finns foder för kabel..
 
Jag har fått dölja kablar bakom golvlister och då har jag bara använt handöverfräsen för att få kabelspår på baklsidan av listerna. Principen borde vara densamma för dig. Allt beror på hur dina förutsättningar ser ut. Det som jag tycker känts värst är att man inte kan använda rör eftersom böjarna skulle bli för snäva (med den bredd på lister jag har iaf) så kablarna ligger löst bakom listerna. För mina datakablar fungerar det dock ok.
 
Lite gammal tråd, men jag tar tag i den i alla fall....

Jag kommer att dra in 25mm kabelslang, dold i taket och i väggen. Anledningen är att, för det första, bor i trähus och håller på att lägga nytt innertak, för det andra, kontakterna till högtalarna är ca 20 mm breda. Kommer borra flera hål i tak och vägg vilket kommer att gömmas av nytt innertak och renoveringsgips. Har funderat ett tag på hur jag ska göra och kom fram till denna idé. Högtalarna sitter i speciella takfästen så hålen kommer dölja av dom.
 
Okej och din fråga är vad?

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Okej och din fråga är vad?

//Patrik

Ingen fråga ! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.