Om du hittar en hustillverkare som tillverkar prefabhus till samma pris som Älvsbyhus men med mycket högra standard peka då ut denna för mig för detta är du nog ensam om att veta i Sverige. Dessutom tycker jag att du ska läsa inläggen ordentligt innan du yttrar dig, det är väl klart att det ingår ytterdörr men diskutionen här handlade faktiskt om en andra ytterdörr till tvättstugan.
Jag bygger ett Oden och jag tog det som S modellen och i och med det så kunde jag komma undan 15000 billigare med samma ingående som ett SX hus men det är som någon nämnde här jag får jobba där några dagar som hantlangare. Mitt pris för ytterdörr som tillval i tvättstugan 750 kronor.

Jörgen och Sanije
 
Jorgaren skrev:
Om du hittar en hustillverkare som tillverkar prefabhus till samma pris som Älvsbyhus men med mycket högra standard peka då ut denna för mig för detta är du nog ensam om att veta i Sverige. Dessutom tycker jag att du ska läsa inläggen ordentligt innan du yttrar dig, det är väl klart att det ingår ytterdörr men diskutionen här handlade faktiskt om en andra ytterdörr till tvättstugan.
Jag bygger ett Oden och jag tog det som S modellen och i och med det så kunde jag komma undan 15000 billigare med samma ingående som ett SX hus men det är som någon nämnde här jag får jobba där några dagar som hantlangare. Mitt pris för ytterdörr som tillval i tvättstugan 750 kronor.

Jörgen och Sanije
Men jag förstår inte... Du FÅR ju betala för en ytterdörr som du själv skriver, det ingår ju bevisligen inte eller??
Det ingår ju faktiskt hos många andra tillverkare ::)

Och för det den delen så finns det ju flera tillverkare som för nästan samma pris som Ä-hus  (inklusive tillvalen man vill ha i Ä-Hus men som ingår hos andra, vilket gör att det blir lika dyrt) bygger på platta på mark med de fördelar det bär med sig. Golvärme etc, etc
Sen tycker inte jag att finishen på lister o.dyl är bra, men det är mitt tycke ;D
 
Tror f*n det ingår en ytterdörr det handlar ju bara om man vill byta ut den till en mer "exklusive".

Sen blir det väldigt svårt för dig att hitta en hustillverkare som kan uppföra ett hus till samma pris som Ä-hus trots tillvalen, vi kollade runt mycket innan vi bestämde oss och på den punkten va det ju ingen tvekan...
 
Håller med föregående talare. Vi byggde ett Ägir....och det var 500 000:- - 700 000:- billigare än motsvarande vinkelhus hos andra tillverkare........tänk vad många "ytterdörrar" jag kan köpa för dom pengarna. ;)
 
Åter till ämnet!

Jorgaren skrev:
Jag bygger ett Oden och jag tog det som S modellen och i och med det så kunde jag komma undan 15000 billigare med samma ingående som ett SX hus men det är som någon nämnde här jag får jobba där några dagar som hantlangare. Mitt pris för ytterdörr som tillval i tvättstugan 750 kronor.

Jörgen och Sanije
Kan man inte ställa upp som hantlangare i SX modellen och tjäna 15000:- ???
 
Strixx skrev:
Åter till ämnet!


Kan man inte ställa upp som hantlangare i SX modellen och tjäna 15000:- ???
Jovisst kan man det. Så har vi gjort...

limknekten2
Vad gäller platta....Vad vet vi om alla problem som dyker upp tex med dyra åtgärder med ingjuten golvvärme när det börjar krångla i dessa?
 
Pluto skrev:
Vad gäller platta....Vad vet vi om alla problem som dyker upp tex med dyra åtgärder med ingjuten golvvärme när det börjar krångla i dessa?
Precis det har jag också funderat över!!! Vad gör man den dagen som ett rör läcker, då måste man väl bila upp golvet tills man hittar läckan eller? Jag tycker det verkar mycket smidigare som tex. "villa varm" gör och lägger golvvärmen ovanpå plattan... Fast jag kanske bara är motsträvig... ;)
 
Pluto skrev:
Jovisst kan man det. Så har vi gjort...

limknekten2
Vad gäller platta....Vad vet vi om alla problem som dyker upp tex med dyra åtgärder med ingjuten golvvärme när det börjar krångla i dessa?
Problemen kommer att vara försvinnande små jämfört med alla fuktskador torpargrunderna kommer att drabbas/redan har drabbats av.
Den jämförelsen är bara dum att göra, det är ju tom så att det redan varit uppe till diskussion om försäkringen skall omfatta torpargrunder, eller ?? ;)
 
hejsan , kan inte låta bli att bry mig , men angående det här med gjuten platta , försök att hitta läckan på ett smidigt o ekonomiskt sätt , lycka till !! Och ang torpar grund så lever vi på 2000 talet , dom har haft problem tidigare men det beror mycket på att man har lämnat kvar trä stumpar o dyl under huset och sånna saker drar till sig fukt ,saker som man nu är noga med att ta bort, och sen kan du lägga ett lager med grus högst upp ,så har du ett matrial(ämne ) som ej drar till sig fukt ,Har pratat med många snickare som jag känner , och dom har inte stött på några problem som inte har gått att rätta till för en mindre kostnad, jo och numera så sitter det en avfuktare där för säkerhets skull !!!!  så vi kan göra en hel del trevligt med dom 500 000 som vi sparar. / mvh
 
Hehe, där fick dom, Eriksson!
Snyggt passat! Heja Älvsbyhus! ;D :D ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.