Hej!

Straxt kommer vi byta till Visat från Boxer!
(Vi får ingen vidare mottagning på Boxer)

Tänkte fråga om man kan splitta antennen från parabolen i två och dra till separata uttag?
Eller måste de förläggas i serie?

Mvh
Fredrik
 
Normalt sett så måste man ha egna kablar från parabolen till varje mottagare samt microvågshuvuden med flera utgångar men det finsn en nyare teknik som jag inte har koll på och jag har för mig att visa av viasts prylar använder den.
Lär komma fler inlägg inom kort om detta :)
 
Tackar!
Mycket intressant!
Måste väl ändå hoppas på fler svar!
Mvh
Fredrik
 
Stämmer att en del boxar kör med en teknik som heter SatCR för att slippa dra separata kablar från varje box till LNB, kan vara värt att Googla.
 
Vissa av Viasats boxar har jag hört stöder SatCR vilket innebär att man kan splitta signalen i en kabel. Då kan man nöja sig med att dra in en kabel från parabolen och sedan splitta upp i fler. Att inte detta är standard är helt idiotiskt. Jag har själv Canal Digital och måste dra en kabel till varje box. Har man då som i mitt fall en inspelningsbar box så måste jag dra TVÅ kablar till denna. Vansinne!

Prata med Viasat, det är nog det bästa. Canal Digitals enda ess i skjortärmen är att de är överlägsna på HD-utbudet. Jag hade lätt valt Viasat annars ifall man kan splitta kablar.
 
Alla nya boxar från Viasat klarar Sat-CR. Beställer man HD-PVR boxen så får man ett Sat-CR LNB medskickat. Upp till 4 kanaler finns det i dagsläget, och en inspelningsbar box behöver 2.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.