Idag så gick motorn till min gts10 sönder totalt haveri. Jag undrar om man kan köpa en ny motor eller om det bara går att köpa delarna och om någon har koll på hur mycket det kan kosta.
Måste ha en byggsåg så jag kollar lite på en makita mlt 100 ifrån England är det någon som har något att säga om den.
 
Hej,

Jag har en ML100
Lite fakta/observationer:

* Den har ett stort sågbord (96x69 cm) med bakre och höger stödbord i sitt innersta läge.
* Anhållet verkar hyggligt stabilt, kan flexa lite om man pressar längst ut från infästningen.
* 92mm sågdjup vid 90grader, 63mm vid 45grader.
* 1500 W motor med överbelastningsskydd.
* Motorbroms.
* Ganska tung (38Kg)
* Lite knöligt att montera/demontera klyvkniven man är tvungen att lossa på "inserten" (Vad kallas det på svenska), sex skruvar för att komma åt fästanordningen.
* T-spåren är av en udda dimension, går inte att montera tillbehör som förlitar sig på 1/2" T-track.

/Håkan
 
vafan skrev:
Idag så gick motorn till min gts10 sönder totalt haveri. Jag undrar om man kan köpa en ny motor eller om det bara går att köpa delarna och om någon har koll på hur mycket det kan kosta.
Måste ha en byggsåg så jag kollar lite på en makita mlt 100 ifrån England är det någon som har något att säga om den.
Här kan du hitta delar och se vad dom kostar.
http://www.mtmc.co.uk/Spare-Parts/B...40-5626-12710300-12710356-12728446-30750.aspx
 
Tack för länken ska kolla vad det blir i delar, Men det är ingen som vet om man kan köpa en komplett motor.
 
Mig veterligen så kan du köpa alla delar av Bosch direkt. Kika runt bland sprängskisserna så ser du vad de har att erbjuda. De finns på Bosch websida.
 
måste tjuvlåna tråden lite...vart hittar jag en övergång från min kärcher grovdammsugare till
sågens spånsugsuttag??
/
M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.