Hemmakatten
Bror min kommer hem i slutet av juli. Vad ska han köpa med sig hem vad gäller verktyg? Dvs. det som är billigast i US jämfört med Sverige?

Kap- och gersåg har vi ingen. Är det prisvärt? Skruvdragare, cirkelsåg, sticksåg, alla möjliga elmätargrejor (maken är elingenjör) har vi.

Lägga papptak skall vi. Sätta upp innerväggar också, lägga golv. Nån slags (papp)spikpistol kanske?

Andra förslag? :)
 
tänk på att alla sladdverktyg från USA måste ha nätspänning 110V tillskilnad från här där det är 230V..
så sladdlöst (med en svensk 230/110 volts trafo kjellco.se= 199:).
så det som gäller är antagligen alla typer av tryckluftsverktyg och sladdlösa elverktyg.

köpte sjölv en skruvdragare från usa och tjänade ca1500sek.
sedan så är i princip alla verktyg myvket billigare i usa
 
Som det verkar kan du/ni tänka er att köpa lite mer grejer på en gång. Då kanske det är bra att kolla på ett sånt större DeWalt-kit med laddningsbara grejer och komplettera det med en trafo.

Typ nåt sånt här:
http://www.tools-plus.com/cordless-tools-cordless-multi-tool-kits.html

Jag har inte koll på bästa priserna i staterna, det får man kolla runt lite.
 
Kolla in spikpistoler. Sjalv kopte jag en lite barbar kompressor med en brad och en finish nailer for $299. En Senco framing nailer ligger runt $250 ordinarie pris. Kan du dessutom hitta en pa natet och fa den skickad innom USA sa slipper du skatten. Manga web affarer har gratis eller valdig lagt porto.

Lycka till!
 
Hemmakatten
Tack för tips och råd. :)
 
En annan grej som kan vara vart att kolla pa ar en gasol grill. Dem ligger pa halva priset. Som exempel kan namnas Weber Genesis Silver B, runt $450, jamfort med over 7000 spann i Svedala.
 
dfred skrev:
En annan grej som kan vara vart att kolla pa ar en gasol grill. Dem ligger pa halva priset. Som exempel kan namnas Weber Genesis Silver B, runt $450, jamfort med over 7000 spann i Svedala.
Lite svårt att packa ned i resväskan dock ... :surprised:
 
Ja, det hade nog underlattat med en kontainer ;D

Jag gar sjalv i samma tanker. Planerar en hem flytt efter 8 ar, sa det kommer nog att bli en kontainer eller tva...
 
Claes skrev:
Lite svårt att packa ned i resväskan dock ...  :surprised:
Dumheter! Jag vet en som tog en åkgräsklippare med på flyget ;D. Den personen var iofs anställd på flygbolaget i fråga vilket i sin tur sedan satte stopp för köpglada besättningars stolligheter.


 
Hemmakatten
hermione skrev:
Dumheter! Jag vet en som tog en åkgräsklippare med på flyget ;D. Den personen var iofs anställd på flygbolaget i fråga vilket i sin tur sedan satte stopp för köpglada besättningars stolligheter.
Det är säkert den personens fel att handbagaget som fås tas med måste vara mindre och lättare än tidigare... ;) 8)
 
jajamensan!!!
Eller, tänk på det här nästa gång du inte kommer med på din bokade plats pga "övervikt"... ;)
 
Hmm syrran är flygvärdinna och har sagt vid nåt tillfälle att kaptenen på en flygning ordnade med en Indian replica modell stooooooor.  :D
Vet även vissa som tagit med sig vitrinskåp, målningar modell stora och diverse annat skoj.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.