Hej!
Jag grunnar på hur jag ska göra med en dusch jag håller på att inreda i en bod. Den är ca 3kvm och isolerad. Jag vill få in en dusch på ena långväggen(nåja 210cm i alla fall:) där jag sätter upp ett duschdraperi(halvcirkel), en bänk mittemot för handtvätt och ev en mulltoa i ett hörn.
Just vid duschväggen vill jag kakla väggen knappt en meter brett. Men resten av väggytan grunnar jag på. Jag vill ha trä och i början av min mycket naiva nybörjarplanering tänkte jag mig plywood på alla innerväggar, dvs både dusch och förrådet intill.
Nu tvivlar jag på om det fungerar, nån som vet? Stående träpanel? Och hur måste man skydda träet? Huset kommer vara ouppvärmt vintertid. Det står luftigt och på plint på berg, ventilationen är förstås god.
Tacksam för alla synpunkter :)
 
det här kanske inte besvarar alla dina frågor men i brorsans förra hus var det pärlspont på väggarna i badrummet lackat med typ båtlack. Funkade bra, men det var fristående duschkabin och bra ventilation såklart, förmodligen inte så bra om det kom massa vattensprut direkt på träväggarna..
/ Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.