Hej,

Någon som har referenser för doktorbygg i Stockholm. Jag skulle vilja renovera badrummet och har haft en ganska billigt offert från de, 32000 sek för alla: kakel, klinker, rita av, montera nya möbler, mm

Låter det okej?
 
Hemmakatten
Nej, det är INTE okej!
Den ENDA kontaktuppgiften på deras hemsida är ett mobilnummer som inte finns varken på hitta.se eller eniro.se. Det finns inga uppgifter om organisations/företagsnummer, f-skattenummer eller annat. Inte heller namn på personer som ingår i företaget.

Enligt mig är dettaett bluff-företag som du skall hålla dig långt ifrån. 32´ för ett nytt badrum enligt konstens alla regler med tätskikt mm är inte ett rimligt pris. Det är allldeles för lågt och det kommer garanteras att fuskas.

Leta efter en annan firma.
 
Hemmakatten
De sidor du hänvisar till tillför absolut ingen information alls. Över huvudtaget finns ingen ekonomisk information om företaget.

Ring till Skatteverket,frågaom de är moms- och f-skatteregistrerade. Kolla också om de har skatteskulder. Ring till kronofogden och kolla så att de inte har betalningsanmärkningar eller om det ligger något ärende hos dem.

Be också om minst tre referenser. Ring dessa referenser och be att få titta på arbetena som är utförda. Ring BKR och kolla att de fortfarande är medlemmar. Att vara ansluten till BKR säger inte så mkt mer än att de har gått en liten kurs om våtrumsarbeten. För att fortsättningsvis vara ansluten måste man betala en medlemsavgift om flera tusen per år,vilket iofs inte säger så mkt om skickligheten hos företaget.

Mycket viktigt att du kollar upp att de har en företags- och ansvarsförsäkring som är viktigt för dig ifall företaget går i konkurs. Ring själv till föräskringsbolaget för att kolla.
 
Är ratsit en pålitlig informationskälla? Skulle jag betala för att få en large företagsrapport som ingår:

Företagsrapport Large

pli-a_large_utan_text.png
  • Rating
  • Limit (endast för aktiebolag)
  • Antal anmärkningar
  • Summa anmärkningar
  • Specificering de 5 senaste anmärkningarna
  • Antal ansökningar
  • Summa ansökningar
  • Specificering de 5 senaste ansökningarna
  • Summa skuldsaldo
  • Datum skuldsaldo
  • Utmätning status
Pris: 52 kr + moms (65 kr)
Förklaringar finner du under fliken Kreditinformation.
För muspekaren över

Eller skulle jag ringa Skatteverket i alla fall?

Jag håller med referenser och jag har redan tänkt på det.
 
Hej igen,

Jag vill bara förklara att 32000 sek är efter ROT-avdrag och ingår inte kakel, klinker och badrumsmöbler.
 
Hmmm...

Första inlägget på forumet är en hyllning till ett företag som inte har registrerat något bokslut på tre år.

Luktar bulvan.

Men soltzu kanske kan berätta hur det gick...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.