Hejsan alla...

Efter att ha följt en tidigare tråd om bubbelbad, så var jag på K-Rauta och provsatt ett av de omtalade badkaren, som rekomenderades...

Jag kan bara konstatera att om man är två personer som är 190cm långa så har man svårta att få plats, och speciellt mysigt kändes det inte... :(

Någon som kan rekomendera ett hörnkar av större modell?
 
Hej.
Jag är oxå 190cm lång.
Vi köpte förra året ett 160x160 från Cadazzo/svedbergs som heter "Cleo II" utrustad med deras Delux paket 53390:- +front 4090:- Priser enligt katalog -04 Vi köpte den på vi i villa mässan och gav endast 33000:-
Både jag och frun samt vårt barn (2mån) får plats med knäna under vatten ytan. Ångrar det inte fast än vi inte tänkt från börjam att lägga dessa pengar på ett badkar.
Micke
 
Visst är det surt!
Jag skulle vilja ha ett badkar där man slipper att blöta axlarna-benen-axlarna-benen osv..

Men jag vill inte ha hörnbadkar - hellre ett klassiskt avlångt med bra djup. Ett hörnbadkar med den volymen får man väl pumpa i en kubik i...;)
 
Ni som har ordentlig benstomme skall inte klaga. Tänk på att ni knappt behöver hälla i nått vatten alls för att få täckning. Lite på botten bara, sen hoppar ni i och vips är karet bräddfyllt.

Annat är det för oss som är räk-byggda - vattenräkningen förväxlas snart med elräkningen....
 
MathiasS skrev:
Annat är det för oss som är räk-byggda - vattenräkningen förväxlas snart med elräkningen....
Arma krake
:D
Själv lider jag inte av räkbyggdhet, men med min bristande kroppslängd blir nog volymen ungefär densamma ;)
 
RoTe
MathiasS skrev:
Ni som har ordentlig benstomme skall inte klaga. Tänk på att ni knappt behöver hälla i nått vatten alls för att få täckning. Lite på botten bara, sen hoppar ni i och vips är karet bräddfyllt.

Annat är det för oss som är räk-byggda - vattenräkningen förväxlas snart med elräkningen....
Tur man har egen brunn. ;D
 
Men du får väl ej upp 65 gradig varmt vatten från brunnen? ;)
Såvida du ej bor under en vulkan...

Det kostar att värma upp vatten...
 
RoTe
Coolman skrev:
Men du får väl ej upp 65 gradig varmt vatten från brunnen?  ;)
Såvida du ej bor under en vulkan...

Det kostar att värma upp vatten...
Men det är elräkningen och på den finns redan 20 elradiatorer så lite badvatten märks inte.
 
RoTe skrev:
Men det är elräkningen och på den finns redan 20 elradiatorer så lite badvatten märks inte.
Trist....:)

Men hos mig motsvarade (förra året) kostnaden för varmvatten ungefär 20% av kostnaden för att värma hela huset....:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.