Den där strömvågen som de talar om, är det kanske elmätaren? Om de lyckas justera den kan det rimligen ge billigare elräkningar.
 
Att det aven finns stavfel gor att det kanns aningen oseriost.

//Rhodos-Patrik
 
Så så så, vi har fattat att du är på Rhodos nu! Det spöregnar hörde jag:wow:
 
Jag har ett ännu bätre tips.
Ta en vanlig tom stickpropp, dvs utan sladd. Sätt in den i närmsta uttag. Ger samma besparing, fast mycket billigare, en vanlig stickpropp går att hitta för en tia, en CEE för trefas under hundringen.d^_^b:rolleyes:
 
Patrik_Hed skrev:
...
//Rhodos-Patrik
Ta några pilsner istället för att surfa på nätet... :p

Tillbaka till Topic, jag har mycket svårt att tro att något sådant skulle fungera. Själv kommer jag fortsätta med det som håller mig från forumet om kvällarna just nu, att täta alla fönster och dörrar innan vintern. Det kommer jag spara energi på.
 
H
Vilket båg. Finns det någon som kan gå på det här?
Däremot kan man kanske lura elbolagen på någon krona om året genom att koppla all kapacitiv belastning (lysrör) på en fas. Strömmen går före spänningen och åtminstone gamla mätare som mätte sinuskurva visade lite för lite. Skulle tro att dagens mätare för industri mäter true rms, kanske också dagens hemmamätare?
 
Vilken bluff, dock var det ganska underhållande att läsa texten. Den som har skrivit detta har uppenbarligen ingen som helst koll. Hade varit kul att plocka isär en för att se vad som finns inuti. Men den borde absolut förbjudas att både tillverkas och säljas.

/Steve
 
steve5432 skrev:
Men den borde absolut förbjudas att både tillverkas och säljas
Ska man förbjuda att tillverka lådor med en diod och någon kondensator? Känns som en något märklig lag.

Bedrägeri ska dock förstås vara förbjudet, och är redan förbjudet.
 
Bo.Siltberg skrev:
Så så så, vi har fattat att du är på Rhodos nu! Det spöregnar hörde jag:wow:
Nej, nej, nej. Finast vader har. :cool:

Pa vag till baren snart. :p

//Patrik
 
Hade lådan varit uppmärkt med ELJO eller eltako så vet jag två som slagit till på en gång på det där :wow:
 
Jag blir nästan sugen att köpa en sån där å skruva isär den för att se vad den innehåller :rolleyes:
 
Ja det finns folk till det mesta...

Denna pryl får mig att tänka på ett "åskskydd" jag hittade hos mina föräldrar.
Priset på typ 49kr fick mig att tvivla på funktionen så jag skruvade isär den för att undersöka lite....

Det enda det inehöll var 1 LED 1 kondensator och 1 motstånd.... (för drivning av LED indikatorn)

Kan tänka mig att strömspararen innehåller något liknande
 
  • DSCN2396.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN2395.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den visar ju iallafall att det är spänning på uttaget.........
 
Ja, och dioden är ju röd..
Så lyser det rött betyder det att uttaget är oskyddat, drar man ur den ur väggen så är åskskyddet aktiverat.
Kanske var så de tänkte :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.