Vill också veta, de enda som finns är ju på kjell å domdäringa, men dom är inte lika fina. I värsta fall får man väl bita i det sura äpplet å betala. :)
 
www.direktronik.se har de infällda Cat6 vägguttag att beställa. Har inte sett och känt på dem själv ännu, men de verkar ok tycker jag.
klicka dig in på "Fastighetsnät -> Väggdosor" så hittar du både skärmade och oskärmade uttag.

Vet inte om dessa skiljer sig åt i något avseende mot de du länkade till?
 
Är det tvunget att var Cat6? Tror du kan få Cat5 lite billigare.

Har du inte GigaB hastigheter i switcharna så klarar du dig nog på cat5

Edit
Kolla www.kjell.com där har de bra utag Cat6 för 119.

Har kört mycket från dem och det har alltid varit bra saker till vettiga priser.
 
Redigerat:
Elbutik säljer Ensto Impressivo som plocka-ihop-det-du-behöver. Det är en snygg serie där jag själv satt den antracit-färgade i biorummet.
Med Kjells Cat6-uttag så landar priset på 133:- för ett vitt dubbeluttag.

Elbutik:
Täckram 1-fack vit 18:-
Centrumplatta nätverk vit 20:-
Fästram 17:-

Kjell:
Cat6 uttag 2 x 39:-

Med dammlucka kostar centrumplattan 65:-
 
Tanken är ju att detta skall passa i Elkos kombinationsramar. En gissning är att man kan använda centrumplatta och montageram enligt: http://www.elbutik.se/product.html/lexcom-2?category_id=466 . Blir lika dyrt om man inte använder uttag från Kjell. Jag vet dock inte hur dessa passar i ovanstående montageramar och hur det kommer att se ut.
 
Uttagen från Kjell passar inte i uttagsramarna från elbutik som är för LexCom uttag.

Modularjacken från Kjell är för Keystone standard. Keystone är en sorts standard för måtten på modularjack och därmed hålbilden på uttagslocken. Tyvärr använder långt ifrån alla tillverkare denna standard.

Det finns dock särskilda Centrumplattor för Keystone till ELKO RS:
Dubbeluttag: E5105507
Enkeluttag: E5105505.

Jag vet inte hur dessa ser ut. Provade en gång Eljos uttagslock för Keystone till Trend-serien men det såg för taskigt ut Jacken stack ut utanför locket och hålet var för stort. Men ELKOS kanske är bättre.

Fördelen med keystone är att du inte låser dig till en tillverkare utan kan använda olika jack till samma uttagslock. Många "billigare" jack tror jag har keystonestandard medan dom stora drakarna har en egen standard för att man ska hålla sig till deras produkter.
 
Jennie_och_Ola skrev:
Hej

Både Elko och Eljo kör egna varianter på modularjack. Det finns en adapterram

[länk]
E nr E5144020, kan du köpa hos vilken elfirma som helst för ca 10kr st


Köper du denna så kan du köra standardjack från ex. direktronik.

Ja just ja, den finns ju också. Det blir nog klockrent om du kör med denna och uttagslock med LexCom-hålbild.
 
Vad blev det för resultat för dig "Grund Anders" ?
Har du någon bild, jag är nämligen intresserad av samma sak som du...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.