Finns det något ställe där man kan få hjälp med inredning till badrummet på samma sätt som man får hos köksleverantörerna, dvs att de gör en skiss som man får se i 3D? Ska välja både kakel, kommod med handfat, badrumsskåp, hörnbadkar mm till nya huset och det vore kul att se hur allt passar ihop. Bor i Stockholm. Finns det nån sån badrumsbutik här?
 
Bauhaus har en sådan tjänst som heter Badrumsvärlden. Dock vet jag inte om de är nått bra eller dåligt.
 
Ok, tack för tipset! Innebär "tjänst" att de tar betalt för det? Det borde de väl inte göra eftersom man eventuellt kanske köper deras grejer?
 
Flera av de större kakel/badrumsbutikerna hjälper dig med detta. Jag handlade en del kakel på en butik som jag just nu inte kommer ihåg namnet på. Den ligger inne på Solvalla området, dvs man kör in mot solvallas stallområde från Ulvsundaleden (inte samma väg som "publik infarten"), där ser man deras skyltar. En tjej som jobbade där verkade hjälpa till med goda smakråd och planering. Själv hade jag en redan färdig planering, men jag uppskattade smakråden om färgsättning.
 
Hemmakatten
Höganäskakel i Bromma är en stor butik med stort utbud och trevlig personal (i alla fall de vi mött).
De har ett proram på sin hemsida som heter Room Designer, har aldrig använt det själv, men man kan tydligen rita i 3D.

http://www.cchoganas.se/gor_det_sjalv
 
Jag vet att Sigro hade detta på gång när jag pratade med dem för typ 2 månader sedan. Kolla på www.sigro.se
 
Vad jag vet har t.ex HTH-kök försäljning av badrumsinredningar också och kan således hjälpa till.
 
Room328 genom Höganäs funkar perfekt... Så här såg mitt badrum ut när jag gjorde det där.
 
  • badrum9.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.