Hej,

Jag planerar att bygga ett trädäck och skulle vilja få en indikation på hur lång tid en hantverkare skulle behöva för att göra jobbet.

Plan tomt
80 kvm däck (6m x 13.5 m) med höjd ca 30-40 cm över markytan
ca 40 st plintar att gjutas
Tryckimpregnerad trall 120x28mm

???

Några ideér?

Anders
 
2 gubbar, 3-4 dagar...

50-60 timmar alltså.

I alla fall min gissning.
Jag skulle budgetera fyra, men tror mer på tre.
 
Jag fyller på lite...
Plintar med grävning - en dag, kanske lite mer.
Reglar - en dag
däck - en dag

Garanterat mer än två dagar.
Rimligen inte över fyra.
 
Jag frågade mina snickare om ett trädäck 4x8 meter på plintar.
De uppskattade arbetet till 2 dagar för 2 man.
 
Ha!
Då är jag inte helt ute och cyklar!
 
Hej,

Tack för era svar. Jag kommer att prata med hantverkare i helgen och återkommer med deras bedömning.

Anders
 
Jag skulle gissa på ett par dagar till, bara att gjuta 40 plintar tar en hel del tid med allt kringjobb.
Du bör nog också räkna med kostnader för en mindre grävare.
 
Hej,

Nu har jag fått ett preliminärt besked från hantverkarna. Jag har dock utökat projektet till att bygga inbegripa ett "trädgårdsrum" (sk skärmskydd) på 5 x 4 meter med transparant plasttak i anslutning till trädäcket samt ett altanräcke på 10 meter samt ett altanplank på 6 meter (höjd ca 1.8m). Antal plintar blir ca 30 stycken. Dessutom målar man om fasaden på ett ca 20 kvm stort område samt målar 6 stora fönster.

Detta tar ca 12 arbetsdagar i anspråk med 3 gubbar, dvs ca 300 timmar.

Rimligt?

Anders
 
  • Gilla
larsrydell
  • Laddar…
Hej,

Nu har jag fått ett preliminärt besked från hantverkarna. Jag har dock utökat projektet till att bygga inbegripa ett "trädgårdsrum" (sk skärmskydd) på 5 x 4 meter med transparant plasttak i anslutning till trädäcket samt ett altanräcke på totalt 10 meter samt ett altanplank på 6 meter (höjd ca 1.8m). Antal plintar blir ca 35 stycken. Dessutom målar man om fasaden på ett ca 20 kvm stort område samt målar 6 stora fönster.

Detta tar ca 12 arbetsdagar i anspråk med 3 gubbar, dvs ca 275-300 timmar.

Rimligt?

Anders
 
Tycker jag att det verkar vara...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.