Undrar lite över vad det kostat osv..
 
Hej Sjörre..
Har sett att det var ett tag sedan du postade detta..Men...
Jag är i fasen att välja ett hus som ska byggas..och vi ( jag och frun )fastnade för just villa Skanör av Eksjöhus.
Har sökt runt lite efter kostnader o dyl. ( vet att summan varierar beroende på olika faktorer ). Känner dock att det borde finnas en grovt räknad summa för huset..de borde ju ha byggt det nån stans i riket innan..

Såg att du frågat om just detta o undrar då om du har / fick något svar på det...

/ Andreas
 
Hej,

fick inget svar men väl en offert från Eksjöhus. Jag har för mig att det skulle landa på 2,8 miljoner med allt inkluderat (även grund och schaktning med andra ord)
 
Har Eksjöhus börjat bygga stenhus?
Kul initiativ...
 
anaitis skrev:
Har Eksjöhus börjat bygga stenhus?
Kul initiativ...
Tänker du på den putsade fasaden?
 
Eksjöhus Skanör är inte ett stenhus, så detta ämne borde flyttas till Prefab trähus.

Det är husets stomme som avgör om det är ett stenhus, trähus eller något annat. Fasadmaterialet har ingen betydelse. Det finns stenhus med träfasad och trähus med putsfasad.
 
Det går att välja villa Skanör med både träfasad och puts, mitt pris var iof puts
 
Men det är långt ifrån sten.
 
Sjörre skrev:
Hej,

fick inget svar men väl en offert från Eksjöhus. Jag har för mig att det skulle landa på 2,8 miljoner med allt inkluderat (även grund och schaktning med andra ord)
Var det priset inkl. allt, dvs även entreprenad? Så det är endast tomtpris som tillkommer?
 
yli@home.se skrev:
Var det priset inkl. allt, dvs även entreprenad? Så det är endast tomtpris som tillkommer?
Det är aldrig endast tomtpriset som tillkommer ;)
Lagfartsavgifter
KA
Byggel
Tomtens färdigställande/trädgård
Bankens avgifter, byggränta pantbrev osv
Bygglov
Anslutningsavgifter va,el ,tele
Också alla tillbehör/uppgraderingar..........

Vi hade 2,7 på vårt motsvarande, utöver det förutom tomten får vi 0,6 som tillkommer varav ca 0,1 i uppgraderingar


Håller med om att tråden skulle flyttas till prefab
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.