Kikar efter badtunna till vårt husbygge och vill ha det bästa såklart, men vad ska vi köpa för att känna oss nöjda även om 10-20 år?

Första frågan är materialvalet, vad är bäst, mest hållbart och skönast att sitta på? Lätt att göra rent mm.
Glasfiberarmerad plast låter väl inte jätteskönt att sitta på? Trä känns ohygieniskt? Polyetenplast är det det som gäller? Några andra förslag?
Tunnan ska gå relativt snabbt att värma upp också så en bra kamin till vill vi ha.

Har hittat endel företag som verkar intressanta:
Pollytunnan
Sandstrominnovation
Skargårdstunnan
Sotarn

Ris och ros? Vad bör vi tänka på?
Ni som köpt badtunna, hur mycket används den?

Vi ska ha upp den på ett berg så den får gärna inte vara alltför tung heller...

Är det bästa att skicka ut en förfrågan till tillverkarna?

Tack till er som tar er tid att svara d^_^b
 
VI har en tunna från Skärgårdstunnan, med sandfilter och värmare. Oerhört nöjd efter att ha använt den ett par månader. Bra kamin och en riktigt bra utformning på sittplatsen.
 
Jag köpte en tunna med plastinsats från sotaren. Vi är riktigt nöjda med vår tunna. Tyvärr har vi inte kunnat använda den under sommaren pga vattenbrist i brunnen men under vinter används den flitigt. Det är en stor fördel att ha egen brunn när man ska fylla tunnan. Från tom tunna till badbar temperatur tar det ca 3,5-4 timmar. Jag har även lagt en 100mm frigolitbit över tunnan så att värmeförlusten inte ska bli så stor under uppvärmningen då det är riktigt kallt ute.
 
Tack för era svar, var de svåra att sätta upp? Tunga etc? Vår ska som sagt upp på ett berg och jag vet inte om vi måste ställa den där redan innan huset är på plats som kommer ligga framför/bredvid berget...
 
Om jag inte missminner mig så väger min tunna ca 170 kg med plastinsats och kamin. Tunnan är två meter i diameter. Vi var två man när vi lastade av den och den står fortfarande kvar på samma plats men ska snart flyttas.
 
Kan varmt rekommendera pollytunnan. Köpte för 2 år sedan och den har varit flitigt använd under årets alla säsonger. Har för mig att vikten var 75 kg på tunnan och något liknande på kaminen. Har sandfilterpump installerad och byter vatten ca 4 ggr/år. Står på frigolitskivor och inbyggd med 100mm isolering runtom. Ett frigolitlock för vintersäsongen.
 
Tack för era svar, vi avvaktar Hem och Villa mässan här i Stockholm så kanske det finns någon leverantör på plats att prata lite med :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.