Var hittar man billiga reservdelar till Husqvarna åkklippare som tex rider?
var förbi den lokala handlaren och dom kunde inte hitta vilka knivar det var på en klippare från 97 utan jag fick beskedet att köp en ny eller ta loss delarna nästa gång du ska ha något.

Kollade för skoj skull vad nya remar skulle kosta och då förstår man nästan varför man kanske ska köpa ny klippare:wow:
 
P
Bepps (www.bepps.se) i Sjöbo har delar till 20år gamla riders och alla därimellan.. Vår Rider 850 från 1990 har fått delar därifrån.
Kanske inte billigaste men dom har alla delar! Betalar gärna för tillgång
 
Det finns rätt många Rider från -97, så svaret var väl förståeligt om än inte så serviceinriktat för en som jobbar inom branschen. Mot slutet av säsongen är man ganska trött på folk som ska ha reservdelar till sin gamla gräsklippare utan att veta vad det är för modell. Ett typexempel är kunden som ska ha knivar till sin Klippo gräsklippare och blir irriterad när man säger att det finns ett tiotal olika som det skulle kunna vara. Om inte du som kund själv vet vad du har för maskin är det inte så lätt för butiken att veta heller.

Här finns sprängskisser, tyvärr går det inte att sortera på årtal:
http://www.husqvarna.com/se/homeowner/support/download-manuals/?query=rider&types=I

Knivar finns, du behöver inte köpa en ny maskin. Men kolla upp vad det är för modell som sagt, bara i år finns det 14 olika Ridermodeller med 9 (har jag för mig) olika klippaggregat och därmed olika knivar.
 
Bumpar upp den här tråden o frågar om nån vet vart man kan hitta reservdelar till själva transmissionen på en Rider 1200?
 
J_B skrev:
Bumpar upp den här tråden o frågar om nån vet vart man kan hitta reservdelar till själva transmissionen på en Rider 1200?
Kolla på ebay , vet att delar till stigas åkklippare var billiga i usa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.