Tjena

Håller på och bygger en villa och behöver ett "ventilations paket"
Ska ha ftx agg och behöver ritningar och allt matrial till detta, kommer att montera allt själv frågan är bara var köper man grejorna lättast och billigast??

//Macke
 
Det finns några sidor på nätet som säljer kompletta lösningar.
Jag hade bett om en offert från dom och sen bett om en offert från din lokala ventilations firma.
Är sen din lokala firma dyrare, hade jag visat dom offerten från nätet och bett dom matcha den.

Ifall det skulle bli strul med något, tex. reklamation på aggregat delar som packar ihop eller om du skulle ha frågor om montage.Så är det alltid lättare att ha någon på orten som man kan resonera med. Du kanske även kan deala till dig en OVK + luftinjustering på köpet.
Brukar oftast löna sig att handla lokalt i längden.
 
Jag köpte ett "paket" på ventilationsbutiken.se och är nöjd med det köpet.
 
G
Finns det några andra bra butiker som någon kan rekommendera för att köpa kompletta ventilations paket?
 
Hej Mxmacke, försök med http://www.soliduct.com/

Där har jag handlat.
Tror att de är ganska billiga, men det är ju lätt att jämföra på nätet.
De gör också konstruktionsritningar mot betalning, så att de kan ge en exakt offert.

Lycka till! //KoW
 
Tack för svaren blev soliduct.. verkar ha bra priser och bra service
 
G
Ni som har installerat era egna värmeväxlare, hur har ni gjort med injusteringen av systemet??
 
Alig har jag använt mig av ett par gånger. Gör både ritningar och tar fram materialet till dessa. Mycket bra att ha att göra med.
 
G
Grolt skrev:
Ni som har installerat era egna värmeväxlare, hur har ni gjort med injusteringen av systemet??

Ingen som har justerat sitt system ??:O
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.