Y
har ett pyttelitet badrum.. långsmalt. under fönstret stod ett badkar så då kan ni tänker er bredden..

Funderar nu på ha träpanel som innertak... frågan är åt vilket håll jag ska lägga dom åt...

För helst bör jag väl försöka skapa intryck av att rummet är bredare, och då ska panelen inte gå i linje mot fönstret utan åt långsidorna...

Men... så får man ju tänka på ljuset som kommer in från fönstret. det blir ju massa skuggor om inte brädorna går riktade mot fönstret...


badtak.jpg
 
I linje med ljusinfallet. Du får trixa med mörkare färger eller annat för att motverka den lilla volymen.
 
Y
ingen som vågar utmana detta råd? :)
 
Hemmakatten
Håller med Johan.
 
  • Gilla
Christet Thärn
  • Laddar…
Y
i ett litet rum utan fönster då, ska man betrakta dörren som ljusinfallfunkten då?
-iofs kändet det som en onödig fråga, hehe *har tråkigt*
 
:D

Sätt panelen som om det fanns ett fönster i alla fall. Blir enhetligt. Allt hänger ihop. Lite Feng Shui, änna.
 
Första alternativet bör vara att lägga det i samma riktning som i övriga huset (om det finns). Andra alternativet blir att lägga det i linje med ljusinsläppet...
 
Det där med skugor elelr inte är väl en smaksak. Viktigt när det gäller tapeter som ska sättas upp omlott, men helto ch hållt en smaksak när det gäller panel. Jag skulle sätta det på tvären för att bredda rummet.

Då blir det skuggor av varje planka, vilket kan vara en snygg inredningsdetalj, eller en störande, men eventuella skarvar syns mindre och det är väl skarvarna man inte vill se. Eller?

Fast i ett så litet rum blir det väl inga skarvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.