Kan man på något sett hitta bottenventil till en gammal vask? Eller finns det någon annan lösning?
 
  • 01.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är nog lite trög, men jag antar att du ska ha den för att kunna ha vattnet stående när du tex diskar? Den lösning som är bäst till det du visar på bilden borde vara liknande de jag hittade på Purus hemsida. För du vill väl inte borra i den underbara vasken och sätta in en "riktig" ventil?
 
  • 3614-3-7202_4_812.jpg
  • 3616-3-7201_4_812.jpg
Om du menar bottenventilen som nuförtiden sitter skruvad i botten på handfat/vask så är det nog svårt att hitta en gammal. Jag skulle ha köpt en ny med lagom diameter och borrat ur den fina silen (bättre en fin vask utan gammal sil än helt ny vask...) och slipat upp hålet så att en ny ventil passar. Den kommer med packnigar så det skall gå att få tätt.
 
Om du går in på Horus hemsida: http://www.horusfrance.com/en/ranges/Traps.html så finns det lite olika bottenventiler som du kan få i vilket utförande du vill; borstad nickel, mässing, krom, koppar osv. Du kan beställa dem hos via Badex återförsäljare, men billigare blir det att beställa från Backa entrepenad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.